فرایند بازپیرایی بوستان ملت در منطقه ۳ تهران به منظور تجدید حیات، معاصر سازی و ارتقاء کیفیت محیط برای رسیدن به آینده ای مطلوب با مسائل آتی شهرنشینی در حال اجراست.

پارک ملت

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی هوشیار معاون خدمات شهری و محیط زیست در این باره گفت: با توجه به قدمت و موقعیت مکانی،   قرار گرفتن در طرح تهران ۱۴۰۰ و احیای اکولوژیکی بوستان فرا منطقه ای ملت، بازپیرایی و کاشت گونه های جدید در این بوستان اجرایی می شود.

هوشیار ادامه داد: در این طرح ابتدا مکان یابی و انتخاب فضا جهت کاشت درختچه ها مشخص می شود سپس گونه های گیاهی ضمن رعایت تنوع گونه ای، مقاوم به تنش محیطی و سازگار با شرایط محیط انتخاب می شوند.

او گفت : بیش از ۵۰ نوع از گونه های مختلف گیاهی با متراژ دو هزار و ۳۰۰ متر مربع براساس طراحی منظر شهری در بوستان ملت کاشته خواهد شد.

 معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ افزود: رفع نواقص درختچه ها، گل کاری، ترمیم چمن حد فاصل پردیس سینمایی ملت در اتوبان نیایش تا خیابان ولیعصر(عج)، کاشت درختچه های طبیعی و زینتی از جمله بربریس، پیرپاکانتا، کامیس، پاپیتال و انواع گلهای فصلی از جمله نکاتی است که در این طراحی ها مدنظر قرار گرفته است.

هوشیار  بیان کرد: برقراری تعادل اکولوژیک، ایمن سازی، سازماندهی و نظم بخشیدن به فعالیت های موجود و برقراری نظم فضایی، فرآهم آوردن امکانات مناسب اوقات فراغت و حفاظت و نگهداری پایدار پارک‌های شهری از جمله اهداف بازپیرایی پارک‌های شهری است که براساس مجموعه اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به بهبود وضعیت موجود کمک کرده و در بلند مدت زمینه را برای رسیدن به وضعیت مطلوب آماده می سازد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ گفت : در این طرح جدید، ویژگی های مبانی طرح و برنامه فیزیکی طرح بازپیرایی پارکها لحاظ شده است که می توان به حفظ هویت پارک و فضاهای با ارزش، دمیدن روح تازه در مجموعه برای جذب شهروندان، ارتقاء کارآیی عملکردهای ناقص موجود و تکمیل آنها و رفع کمبودهای پارک در مقیاس یک پارک شهری اشاره کرد.

 طرح بازپیرایی بوستان ملت تا پایان فروردین ۱۴۰۰ به پایان می رسد.

کد خبر 592479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha