دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: جمعیت آنلاین چین، که پیش از این هم بزرگترین در جهان به حساب می‌آمد، بر اساس یک گزارش رسمی در نتیجه وقایع جدیدی مانند مصائب طبیعی و المپیک پکن به ۲۵۳ میلیون نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه بر اساس اعلام "مرکز اطلاعات شبکه اینترنت چین" در آخرین گزارش نیم‌ساله‌آن که در روز پنج‌شنبه ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد) بر روی وب‌سایت آن قرار داده شده است، شماره جستجوگران اینترنتی در چین در امسال منتهی به ماه ژوئن ۵۶ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش موسیقی آنلاین، اخبار و پیام‌رسانی فوری محبوب‌ترین کاربردهای این افراد بوده‌‌اند.

این گزارش می‌گوید خوانندگان اخبار آنلاین در نیمه اول امسال از مرز ۲۰۶ میلیون نفر گذشت، در حالی که در نیمه دوم سال ۲۰۰۷ این رقم ۱۵۵ میلیون نفر بود.

این گزارش می‌گوید: "شماری از اخبار مهم حوادث که در این مدت رخ داد باعث شد که  شبکه‌وندان (netizens) بیشتری به دنبال اطلاعات مرتبط بر روی اینترنت باشند."

مصائب طبیعی مانند توفان‌های برف حین تعطیلات سال قمری نو در چین و زلزله ایالت سیچوان در ماه مه حوادث خبری بزرگ آنلاین بودند که با اخبار مربوط به المپیک در ۸ اوت (۱۸ مرداد) همراه شدند.

بر اساس یافته‌های این گزارش افراد جوان‌تر از ۳۰ سال، ۶۹ درصد کل کاربران اینترنتی را تشکیل می‌دهد، و ۲۹ درصد کاربران با تلفن‌های همراه به اینترنت دسترسی پیدا کرده بودند، که بازتابی از رشد سریع مشترکان تلفن همراه به ۶۰۱ میلیون نفر در پایان ماه ژوئن است.

این گزارش می‌گوید که ۱۹ درصد از جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری چین به اینترنت دسترسی دارند، و به این ترتیب چین عقب‌تر از میانگین جهانی ۲۱ درصد دسترسی به اینترنت است.

کد خبر 59238

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز