معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی در اولین اجلاس عمومی دور سوم شورای اصناف کشور از بازگشایی چند فروشگاه‌ زنجیره‌ای اصناف تا ماه مبارک رمضان خبر داد

وی گفت: تشکیل فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای با یک برند خاص کاری است که اصناف به خوبی از عهده آن‌ بر می‌آیند چرا که به نوعی کار خودشان است اما باید توجه داشت که انجام این کار قدم‌های اولیه است و در ادامه باید وقت بیشتری گذاشته شود؛ درصورتی‌که اصناف این مسئولیت را بر عهده نگیرند، قطعا کسان دیگری وارد میدان می‌شوند.

محمد صادق مفتح، با بیان اینکه بن کالاهای اساسی مورد نیاز مردم که برای ماه مبارک رمضان و آغاز سال تحصیلی بین 5/6 میلیون خانوار کارگری و کارمندی توزیع می‌شود، دربرگیرنده بسیاری از کالاهای اساسی مردم در این ایام است، افزود: امسال به‌دلیل این‌که ماه رمضان مقارن با شروع سال تحصیلی است، نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا به‌صورت گسترده‌تری نسبت به شب عید برگزار می‌شود و به سازمان‌های بازرگانی استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم که تعداد غرفه‌ها باید حداقل 10درصد بیش از شب عید باشد.

مفتح همچنین از تحت پوشش قرار گرفتن جامعه کارگری برای اعطای بن‌ها با تصویب هیات دولت خبر داد و اظهار داشت: با توزیع این بن‌ها بخش زیادی از نیاز مردم از بازار خارج خواهد شد و این امر باعث کاهش فشار تقاضا می‌شود.

همچنین طرح ضیافت با کمک اصناف به‌طور گسترده‌تری نسبت به سال قبل برگزار خواهد شد تا کالاهای مصرفی مردم که تقاضای بیشتری برای آنها وجود دارد تامین شود.

همچنین وزیر بازرگانی در حاشیه نشست هیات دولت، با بیان اینکه طبقه بندی کالاها در کشور به پایان رسیده و شماره گذاری کالا در سطح کشور آغاز شده است، خاطرنشان کرد: نظام طبقه بندی و شماره‌گذاری اصناف رو به اتمام بوده و 50درصد آنها کارت‌های مخصوص دریافت کرد‌ه‌اند.

مسعود میر‌کاظمی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در زمینه انتقاد وزیر کار و امور اجتماعی از تاثیر نامطلوب واردات بی‌رویه کالاها بر اشتغال در برنامه تلویزیونی شنبه شب، پاسخ به این موضوع را نیازمند بحث کارشناسی مفصل دانست و به آینده موکول کرد.

کد خبر 59230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز