شنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

خبر‌های مختلفی به عنوان تیتر یک روزنا‌مه‌های صبح آخرین روز خرداد 1385 انتخاب شده‌اند که « پرونده هسته‌ای ایران » و « اصلاح مصوبه حداقل دستمزد کارگران قراردادی » مهم‌ترین آنها به شمار می‌روند .

در این میان  اصلاح مصوبه حداقل دسنمزد کارگران بیشر مورد توجه روزنامه‌ها قرار گرفته است .

 اعتماد ملی این اقدام را عقب نشینی دولت عنوان کرده است و تیتر زده است :« دستمزد کارگران کاهش یافت» . جهان اقتصاد با تیتر « دستمزد قراردادی‌ها توافقی شد » ،صبح اقتصاد با تیتر « مصوبه دستمزد کارگران اصلاح شد » و جهان صنعت با تیتر « دستمزد کارگران قراردادی توافقی شد » دیگر روزنامه‌هایی هستند که این خبر را به عنوان تیتر یک خود برگزیده‌اند . عصر اقتصاد و کارگزاران  این خبر را به عنوان تبتر دو در صفحه یک خود کار کرده‌‌اند .

    پرونده هسته‌ای کشورمان هم همان طور که گفته شد ، موضوع دیگری است که روزنامه‌های امروز به آن پرداخته‌اند . شرق با تیتر « ایران مهلت 8 تیر را رد کرد » این گونه به مسئله پرداخته است و به نقل از متکی نوشته است :« مهلتی اعلام نشده ، بررسی پیشنهادات 1+5  نیاز به زمان دارد .» این روزنامه تیتر دو خود را برگزاری گردهمایی نو اندیشان مذهبی در خسینیه ارشاد اختصاص داده است . کیهان دیگر روزنامه‌ای است که اخبار مربوط به پرونده هسته‌ای ایران را به عنوان خبر یک خود برگزیده است . در کیهان  با تیتر «تحرک ایران- تردید اروپا ؛ انزوای واشنگتن شتاب می‌گیرد » به این مسئله پرداخته شده است . جمهوری اسلامی هم تیتر زده است « واکنش وزیر خارجه به اظهارات ضد ایرانی بوش » ؛ بوش که در اروپا به سر می‌برد ایران را تهدید کرده است در صورتی که به پیشنهاد‌های غرب پاسخ منفی دهد با تحریم روبرو خواهد شد . همبستگی هم با تیتر « تهدید بوش و ضرب الاجل سولانا » این خبر را به عنوان خبر یک خود برگزیده است .

    اما روزنامه‌هایی که تیتر‌های دیگری را به عنوان تیتر یک در صفحه اول خود برگزیده‌اند . کارگزاران تیتر زده است :« استراتژی جدبد القاعده ؛ گسترش جبهه نبرد »  . آفرینش هم به نظر می‌رسد با تیتر « تاریخ توزیع کارت کنکور سراسری آزاد اسلامی» روند پوشش اخبار کنکور سال جاری را ادامه داده است .

جام جم با تیتر « تجیل استاد فرشچیان از حماسه سازان دفاع مقدس »  مراسم اختتامیه جشنواره تولیدات  رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها در اصفهان را پوشش داده است . رسالت هم مراسم دیگری را با این نقل قول دکتر احمدی‌نژاد که « تجلیل از بزرگان نشان دادن قله هاست »  در صفحه اول خود پوشش داده است . احمدی نژاد این سخنان را در مراسم تجلیل از اساتید برگزیده فرهنگستان‌ها گقته است .

    

کد خبر 592

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز