به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران، شهرداری پاییتخت زودتر از بقیه شهرها اقدامات لازم را برای واکسیناسیون پاکبانان و به خصوص نیروهایی که در بخش جمع آوری پسماند پزشکی فعالیت می کنند، انجام داد. زیرا آنها به‌طور مستقیم با پسماند کرونایی سروکار دارند و عملیات جمع آوری، انتقال و دفن را انجام می دهند. در میان آنها شهید سلامت هم داشتیم.

واکسیناسیون پاکبانان

صدرالدین علیپور ادامه داد: ما مکاتباتی با وزات بهداشت انجام دادیم و قول مساعدت گرفتیم. اما تعداد پاکبانان شهرداری تهران زیاد است و اینکه به طور نمادین تعدادی از پاکبانان واکسن کرونا دریافت کنند، مشکلی را حل نمی کند. ما به دنبال این هستیم که همه پاکبانان واکسن دریافت کنند.

واکسیناسیون پاکبانان از هفته پیش‌رو آغاز می‌شود
به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، تعداد پاکبانان و نیروهایی که به طور مستقیم در معرض کرونا قرار دارند، 17 تا ۱۸ هزار نفر است. علیپور عنوان کرد: تعداد پاکبانان شهر تهران با شهرهای دیگر قابل مقایسه نیست. ما زمانی که مکاتبات خود را انجام دادیم، اولویت وزارت بهداشت واکسیناسیون کادر درمان بود. اما در ادامه مکاتبات قرار شد تعدادی از نیروهایی که به طور مستقیم در  معرض کرونا قرار دارند، در هفته دوم فروردین واکسن دریافت کنند. آخرین صحبتی که با آقای رئیسی، معاون وزارت بهداشت داشتم، قرار شد در فاز نخست تعدادی واکسن به سازمان پسماند تعلق بگیرد. همانطور که گفتم ابتدا نیروهایی که مستقیما  در معرض مبتلا به کرونا هستند، واکسن دریافت می کنند. بعد با توجه به اولویت های در نظر گرفته شده توسط وزارت بهداشت، بقیه پاکبانان نیز واکسن خواهند زد.
گفته می‌شود نیروهایی که در بخش پسماندهای عفونی و بیمارستانی فعالیت می‌کنند در اولویت واکسیناسیون هستند.

کد خبر 591999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha