همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین نشست وزرای کشورهای جنبش غیرمتعهدها، تلاش‌های بیشتر کشورهای عضو این جنبش را برای رفع چالش‌های جهانی خواستار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، منوچهر متکی با اشاره به چالش‌هایی که در زمینه‌های صلح، امنیت و توسعه اقتصادی برای کشورهای جهان وجود دارد، از توسل برخی کشورها به سیاست‌های قهرآمیز که از موانع توسعه‌نیافتگی کشورهای جهان سوم به شمار می‌رود انتقاد و بر لزوم اتحاد و همبستگی کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها به منظور غلبه بر این چالش‌ها تأکید کرد.

در آغاز این نشست نیز معاون وزیر امورخارجه کوبا ریاست نشست کارشناسان ارشد اجلاس وزرای خارجه جنبش غیرمتعهدها را به محمدعلی حسینی معاون وزیر امورخارجه ایران واگذار کرد و گفت: ما همه تلاش خود را برای رسیدن به اهدافی که در چهاردهمین اجلاس سران تعیین شده است به کار خواهیم برد.

در ادامه این نشست، حسینی نیز با اشاره به شعار اجلاس که همبستگی برای صلح، عدالت و دوستی است، گفت: نشان خواهیم داد که برای تحقق این شعار مصمم هستیم و پیام جنبش نیز برای جهانیان باید این باشد که جنبش غیرمتعهدها پویا و زنده است و به نقش آفرینی در معادلات جهانی ادامه خواهد داد.

کد خبر 59191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز