کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه ای، فهرست جدید شهرهای قرمز و نارنجی را اعلام کرد و از مسافران خواست حداکثر تا ۷۲ ساعت آینده از این شهرها خارج شوند.

ممنوع بودن سفر به شهرهاي قرمز و نارنجي

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، شهرهای جدید قرمز شامل: گلپایگان در استان اصفهان، زرین دشت در استان فارس و خاتم در استان یزد است.

شهرهای جدید نارنجی هم شامل: خوانسار و لنجان در استان اصفهان، بوشهر در استان بوشهر، دماوند و فیروزکوه در استان تهران، داراب و مرودشت در استان فارس، بانه و سقز در استان کردستان، بروجرد در استان لرستان، دلیجان در استان مرکزی می شود.

تمام مسافرانی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر کرده اند، باید ر مدت ۷۲ ساعت به مبدا خود برگشته در غیر این صورت جریمه خواهند شد .

همچنین در اطلاعیه شماره (۶) کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا آمده است: مسافرت از شهرهای نارنجی و قرمز به کلیه شهرهای کشور و ورود  افراد غیر ساکن  با خودروهای شخصی به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز، ممنوع و مسافرت با وسائط نقلیه هوایی، ریلی و حمل و نقل عمومی  بین شهرها تابع  ضوابط اعلامی  وزارت بهداشت است :

 بر اساس این اطلاعیه، منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی ۳ بامداد ادامه دارد و از مردم دعوت شده است از برگزاری دورهمی خانوادگی و هرگونه سفر و ترددهای غیرضروری به شدت خودداری کنند.

  •      بیشتر بخوانید:

جدول شهرهای ممنوع برای سفر تا تاریخ ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹

کد خبر 591474

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 27
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    12 2
    یعنی با سفر یک روزه، کرونا زیاد شد؟؟؟؟
  • مهدی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    19 1
    سلام مسافرانی که طی ۷۲ ساعت از شهر قرمز و نارنجی باید به شهر خود بر گرون اگه ناقل بیناری باشد اون رو به شهر خود میارن بهتر نبود جلوی مسافرت رو امسال میگرفتن تا سال اینه همه با خیال راحت مسافرت می رفتن این سیاست دوگانه چه معنی داره؟
  • 4839635463 IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    21 3
    سلام، ای کاش از روز اول اجازه ترددنمیدادید،حالا اومدن ویروس پخش کردن ماموریت انجام دادن، حالا میگید برگردید،، علاج قبل حادثه خوبه، پیشگیری ازدرمان بهتره،
  • کمال RO ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    14 8
    سلام وعرض ادب.مسافرینی که به سقزوبانه میایند مواظب باشند خانه اجاره نگیرند کلا الوده به ویروس است متاسفانه