مجموع نظرات: ۲
شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
۱ نفر

این روزها که خرید ملک در ترکیه به شدت بین ایرانی‌ها رواج پیدا کرده و همه دنبال سرمایه‌گذاری در این کشور زیبا هستند بد نیست قبل از خرید ملک و سرمایه‌گذاری، حتما اطلاع کافی از شرایط زندگی و نحوه خرید ملک و قوانین ترکیه داشته باشید تا ریسک سرمایه‌گذاری خود را به حداقل برسانید.

خرید ملک در ترکیه.jpg

خرید خانه در ترکیه!

دلایل خرید ملک در ترکیه

یکی از دلایل خرید ملک در ترکیه نزدیکی این کشور به ایران است یعنی کافی‌ست تصمیم به سفربگیرید تا نهایتا ۳ ساعت بعد در استانبول باشید، به همین خاطر، حس دلتنگی و دوری از وطن به سمت شما نخواهد آمد. مسئله دیگر نزدیکی فرهنگ و سنت ترک‌ها به ما ایرانی‌هاست. ترک‌ها هم مثل ما خونگرم و میهمان‌نواز هستند و زندگی در کنار آن‌ها نه تنها سخت نیست بلکه لذت‌بخش هم هست. شاید باور نکنید اما در استانبول بیشتر دوستان من ترک هستند و من خیلی در جامعه ایرانی‌ها نیستم، تجربه زندگی در جامعه و فرهنگی جدید برای من دلچسب‌تر است. پس اگر تصمیم به مهاجرت دارید خیلی در قید و بند اجتماع ایرانی نباشید تا بتوانید زودتر با آداب و رسوم ترک‌ها خو بگیرید.

اول تحقیق کنید

اگر قصد زندگی در ترکیه را دارید بهتر است تحقیق جامع و کاملی انجام دهید تا از کارتان پشیمان نشوید. شاید خیلی از هموطنانی که بدون برنامه و تحقیق اقدام به مهاجرت به ترکیه کرده‌اند علاوه بر تجربه‌های تلخ، سرمایه‌اشان هم از دست داده‌اند و با دست خالی به ایران برگشته‌اند.

باورهای غلط

باوری که در بین ما ایرانی‌ها وجود دارد، این است که فکر می‌کنیم ملک در ترکیه ارزانتر از ایران است. اما آیا این باور درست است؟

خیر به هیچ وجه ملک در ترکیه ارزان نیست. چرا باید کشوری که دروازه ورود به اروپاست، تحریم نیست وتجارت و کسب و کار در آن رونق دارد و ساخت ‌و سازهایی منطبق با استانداردهای جهانی دارد، قیمت املاک و مستغلات در آن پایین‌تر از ایران باشد؟ سطح رفاه اجتماعی مناسب، برخورداری از وسایل حمل و نقل عمومی مدرن و داشتن دانشگاه‌هایی با رنکینگ جهانی بالا و شعبه‌های دانشگاه‌های آمریکایی، آلمانی و انگلیسی تنها بخشی از امکانات ترکیه است. ترکیه در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی کرده و تلاش می‌کند تا عضو اتحادیه اروپا شود.

اما دلیل این باور چیست؟

توجه به استانداردهای روز دنیا در پروژه‌های ساختمانی ترکیه و بهره‌گیری از بهترین متریال و کیفیت و همچنین داشتن امکانات رفاهی عالی نظیر: استخر، سونا، حمام ترکی، زمین بازی، سالن سینما، سالن بدنسازی پیشرفته و ... خرید ملک را نه تنها برای ما بلکه حتی برای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هم جذاب کرده استو

اگر یک قیاس ساده داشته باشیم خواهیم دید که با پرداخت یک مبلغ مساوی ملکی که شما در ترکیه می‌خرید، نسبت به ایران از امکانات بیشتری برخوردار است.

به طور مثال شما با پرداخت مبلغ ۲ میلیارد تومان در تهران چه نوع ملکی می‌توانید بخرید؟ آیا ملکی که می‌خرید دارای امکاناتی که در بالا به آن اشاره کردم هست؟ اما با همین مبلغ می‌توانید ملکی با تمام این امکانات در استانبول خریداری کنید.

خرید خانه در ترکیه

برای خرید ملک در ترکیه از کجا شروع کنم؟

اول از همه قبل از اینکه چشم بسته به دنبال خرید ملک در ترکیه باشید بهتر است یکی دوتا سفر به شهر موردنظر داشته باشید. مثلا استانبول! بهتر است با محله‌های این شهر بزرگ آشنا شوید، راه‌های دسترسی، امکانات حمل و نقل عمومی و بافت جمعیتی محل موردنظر را بشناسید. در ترکیه سوخت بسیار گران است پس نزدیکی به وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو، مترو بوس و اتوبوس خیلیییی مهم است.

بعد از پیدا کردن محل مورد علاقه‌تان حالا نوبت به انتخاب خانه رویاییتان می‌رسد. اما یکی از قسمت‌های مهم همین‌جاست. از پروژه خرید کنم یا به دنبال ملک دسته دوم باشم؟ چندمتری باشد؟ چقدر با بودجه من هماهنگ است؟ و سوالاتی از این دست.

بهتر است برای این کار ابتدا به دنبال یک مشاور امین و کاربلد باشید که صرفا به دنبال فروش واحد به شما نباشد. زیرا در غیر این‌صورت مطمئن باشید که پشیمان خواهید شد. مواظب باشید شما را تحت فشار قرار ندهند که با دیدن یک واحد مجبور به خرید شوید و یا ترفندهایی که همین یک واحد مانده و اگر الان بیعانه ندهی، واحد از دستتان خواهد رفت. این‌ها همه ترفندهای املاکی‌هاست که می‌خواهند هرجور شده شما را وادار به خرید کنند.

بهتراست حداقل ۳ تا ۴ تا پروژه را ببینید تا بتوانید مقایسه کنید و ببینید کدام ملک به خواسته‌های شما نزدیک‌تر است.

بعد از انتخاب واحد باید حواستان به سند ملک و شرایط تحویل واحد باشد. این قسمت هم بسیار مهم است زیرا اگر مالک بدهی مالیاتی، وام و ... داشته باشد ممکن است سرمایه شما به خطر بیفتد. پس مواظب باشید همه جوانب کار را درنظر بگیرید تا خدای ناکرده پشیمان نشوید.

پاسپورت ترکیه با پین تاتی

دریافت شهروندی ترکیه با خرید ملک

فرق اقامت با شهروندی ترکیه در چیست؟

شهروندی ترکیه: اگر شما ملکی به ارزش ۲۵۰ هزار دلار در ترکیه خریداری کنید، می‌توانید درخواست شهروندی ترکیه را بدهید و در نهایت پس از گذشت ۳ تا ۶ ماه پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک: چنانچه شما ملکی خریداری کنید که ارزش آن کمتر از ۲۵۰ هزار دلار باشد، به طورمثال ۳۰۰ هزار لیر یا هر رقمی پایین‌تر از ۲۵۰ هزار دلار، می‌توانید اقامت ترکیه را دریافت کنید.

 در قانون جدید ۲۰۲۱ اداره مهاجرت ترکیه اگر ملکی به ارزش ۱۰۰ هزار دلار در ترکیه بخرید، به شما اقامت ۵ ساله اعطا می‌شود و نیازی نیست هرسال اقامتتان را تمدید کنید.

پین تاتی همراه مطمئن شما!

تیم پین تاتی سال‌هاست در شهر استانبول مشغول به فعالیت است و با اکثر پروژه‌های استانبول طرف قرارداد است. اگر چنانچه تصمیم به خرید ملک دارید می‌توانید روی تجربیات و کمک پین تاتی حساب کنید. ما از ابتدای سفر در کنارتان هستیم و شما را برای یک انتخاب درست راهنمایی می‌کنیم.

همکاران ما پروژه‌های مناسب را طی مدت ۳ تا ۵ روز به شما نشان خواهند داد و پس از گرفتن استعلامات لازم در خصوص سند و ... می توانید با خیال راحت خریدتان را انجام دهید.

توجه:

یادتان باشد که پین تاتی برای خدمات مشاوره‌ای و تورهای بازدید ملک هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کند و خدمات ما در این بخش رایگان است.  

کد خبر 591470

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha