یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۵ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کیهان کلهر که چند سالی بود با شجاعت حسین خان کارهای مشترکی را انجام می دادند، امسال به سراغ اردال ارزنجان، نوازنده سرشناس باقلاما از ترکیه رفته است

کیهان کلهر قرار است مجموعه ای از کنسرت‌ها را با این نوازنده ترک تبار در کشورهای مختلف برگزار کند.
 به گزارش همشهری آنلاین در این کنسرت‌ها قرار است  تلفیقی ایرانی-ترکی در شهرهای آمریکا و کانادا در قالب موسیقی برگزار شود.

 کنسرت این دو نوازنده از اول تا پانزدهم آبان در شهرهای نیویورک، شیکاگو، دورهام، واشنگتن، آتلانتا، میدلبوری و تورنتوبرگزار شود .

همزمان با این کنسرت ها سی دی و نوار "تا بیکران دوردست" که حاصل همنوازی کمانچه کلهر با باقلامای اردال ارزنجان نوازنده ترکیه ای است، در بازار ایران منتشر خواهد شد.
کلهر در سالهای گذشته با همکاری شجاعت حسین خان توانست مجموعه ای به نام غزل را انتشار دهد که حاصل همکاری‌های وی با این نوازنده نامی سیتار از هندوستان بوده است. از این مجموعه غزل سه تا مراحل پایانی جایزه گرمی (اسکار موسیقی) پیش رفت.

شناخته شده ترین کار کلهر «شب، سکوت، کویر» است که با الهام از موسیقی منطقه خراسان و با صدای استاد شجریان نزدیک به یک دهه قبل انتشار عمومی یافت. کلهر پس از این اجرا همکاری مشترکی را با شجریان، علیزاده و همایون شجریان آغاز کرد که این همکاری به مدت چند سال ادامه داشت و حاصل آن آلبوم های بی تو به سر نمی شود، فریاد و همنوا با بم  و نیز آلبوم منتشر نشده‌ای از کنسرت سال گذشته آنها در تالار وزارت کشور است.

 شنیده ها حاکیست که استاد شجریان با گروه تازه ای از نوازندگان همکاری خود را آغاز کرده است.

کد خبر 5911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز