مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در آخرین روزهای اسفندماه با موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تفاهمنامه تولید آثار مستند سینمایی با موضوع زیارت امضا کرد.

تفاهم مرکز گسترش با آستان قدس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، محمد حمیدی‌مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی روز یکشنبه ۲۴ اسفند در دیدار با امیرمهدی حکیمی، مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی علاوه بر گفتگو درباره سینمای مستند و مباحث مرتبط، برای تولید مستندهایی در حوزه هنر، معماری، مسائل فرهنگی، مذهبی و اجتماعی تفاهمنامه همکاری‌های مشترک امضا کرد. محمد شکیبانیا، معاون مستند مرکز گسترش هم در این دیدار حضور داشت.

ارتقای فرهنگ زیارت، معرفی گنجینه‌های هنر و معماری آستان قدس رضوی و مشاهیر و شخصیت‌های مدفون در حرم مطهر، روایت‌های تاریخی مشهد به عنوان یک شهر زیارتی و بررسی مردم‌شناسانه رفتارهای زیارتی از اهداف این تفاهمنامه است. بر اساس این قرارداد مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مجری تولید آثار است و مؤسسه آفرینش‌های هنری مسئولیت محتوایی و تعیین موضوع، عضویت در شورای نظارت و بررسی آثار را بر عهده خواهد داشت.

تا پایان سال ۱۴۰۰ از مجموعه آثار مستند سینمایی ساخته‌شده در این حوزه رونمایی خواهد شد. آستان قدس رضوی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دی‌ماه سال ۹۸ برای تولید آثار سینمایی تفاهمنامه امضا کرده بودند و همکاری آستان قدس رضوی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در ادامه همان تفاهمنامه است.

کد خبر 591078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha