همشهری آنلاین: آزمایش هسته‌ای کره شمالی ضربه‌ای مهلک به سیاست‌های ایالات متحده در منطقه به ویژه در ارتباط با پرونده هسته‌ای ایران بود

این ارزیابی روزنامه المدینه چاپ عربستان سعودی است.  به گزارش ایرنا از ریاض؛ این روزنامه در مقاله‌ای افزود: آمریکا در اقدامی غیرمنطقی تمام توان خود را علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران به کار برده بود در حالیکه سایر کشورها در حال ساخت بمب اتمی بودند.

المدینه آزمایش هسته‌ای کره شمالی را ضربه‌ای قوی به تلاش‌های آمریکا در جلب نظر سایر کشورها برای اقدام علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران عنوان کرد و افزود: اکنون این سووال وجود دارد که به کدام منطق باید اولویت، اقدام علیه تهران باشد در حالیکه این کشور برنامه‌ای صلح‌آمیز و در چارچوب تمامی موافقتنامه‌های عدم گسترش سلاح‌های کشتار جمعی را دنبال می‌کند.

مقاله سپس با انتقاد از سیاست‌های آمریکا در قبال کره شمالی طی سالهای گذشته نوشت: تحقیرهای مکرر آمریکا به ویژه گنجانده شدن نام کره شمالی در "محور شرارت" موجب شد پیونگ یانگ به سمت سلاح هسته‌ای گام بردارد.

این روزنامه اضافه کرد: از سوی دیگر پایبند نبودن آمریکا و دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل به موافقتنامه کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای مصوب سال ‪ ۱۹۷۰‬نیز در این امر بی‌تاثیر نبود.

المدینه افزود: کشورهای عربی به جای انتقاد از کره شمالی به دلیل انجام آزمایش هسته‌ای باید این اقدام را حق و واکنش طبیعی پیونگ یانگ در قبال سیاست‌های غلط غرب به ویژه آمریکا بدانند.

به نوشته المدینه اکنون که غرب حاضر نیست به آنچه خود در خصوص سلاح‌های هسته‌ای تصویب کرده است پایبند باشد برای کشورهای عربی راهی جز خروج از پیمان‌های هسته‌ای و تلاش برای ساخت سلاح اتمی باقی نمانده است چرا که به نظر می‌رسد باقی ماندن دراین موافقتنامه‌ها موجب سلطه دشمنان بر امت عرب خواهد شد.

کد خبر 5907

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز