رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگرچه مدیریت شهری تلاش دارد به وعده‌های خود در افتتاح ایستگاه‌های مترو، انعقاد قراردادهای تولید تجهیزات و تامین آن عمل کند، اما همچنان شاهد عدم ایفای تعهدات دولت در تامین تجهیزات مترو هستیم.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از معاونت ارتباطات شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی در آغاز دویست و هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان، گفت: در آستانه فرا رسیدن ماه شعبان قرار داریم، ماه شعبان ماه منسوب به پیامبر اکرم(ص)، ماه شادی اهل بیت است که امسال این ماه با فرا رسیدن بهار و روزهای نشاط و شادابی در فرهنگ سنتی ایرانیان مصادف شده است.

وی ادامه داد: ماه شعبان، تنها ماه در تقویم اسلامی است که فاقد رحلت و شهادت اهل بیت علیهم‌السلام و سراسر برکت و شادی است و با توجه به حجم انبوه مشکلات اقتصادی، بیماری کرونا و شرایط دشواری که ‌مردم ایران در سال ۱۳۹۹ پشت سر گذاشتند، از مسئولان فرهنگی، رسانه ملی و بخصوص حوزه فرهنگی مدیریت شهری انتظار می‌رود که از امشب، فضای با نشاط و شادی را در حوزه عمومی جامعه ایجاد کنند تا توان روحی و امید به زندگی در شهروندان تقویت شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حوزه خدمات عمومی نیز مناسب است که فعالیت‌های مرتبط به نظافت شهر، آراستگی مبلمان شهری و ضدعفونی کردن فضاهای عمومی در ایام پایانی سال تقویت شود تا تهران آماده استقبال از نوروز شود.

هاشمی افزود: همچنین با توجه به توصیه اکید مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا به مردم برای خودداری از سفر نوروزی، از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران نیز می‌خواهیم که زمینه حضور و استفاده شهروندان از پارک‌ها، روددره‌ها و بوستان‌های تهران را با رعایت ضوابط و پروتکل‌های ایمنی تسهیل کند تا شاهد حضور سالم شهروندان در طبیعت باشیم.

وی ادامه داد: روز گذشته نیز شاهد رونمایی از قطار ملی بودیم، فرایند انتقال تکنولوژی و ساخت داخل کردن تجهیزات مترو که از دو دهه پیش آغاز شده است، در شرایط فعلی به توانمندی‌های مناسبی رسیده است که  می‌توان با سرمایه‌گذاری و حمایت لازم از تولید داخل، بیش از ۶۰ درصد واگن‌های مترو را در کشور به تولید رساند.

هاشمی اظهار داشت: اگرچه مدیریت شهری تلاش دارد به وعده‌های خود در افتتاح ایستگاه‌های مترو، انعقاد قراردادهای تولید تجهیزات و تامین آن عمل کند، اما همچنان شاهد عدم ایفای تعهدات دولت در تامین تجهیزات مترو هستیم، در حالی که اگر دولت به وعده‌هایش عمل کند، بخش عمده این تجهیزات می‌تواند در داخل تولید شود و هم شعار اقتصاد مقاومتی عملی شود و هم مشکل ازدحام شهروندان در شرایط کرونا در مترو بهبود پیدا کند.

کد خبر 590515
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha