عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: اینکه برخی داوطلبان احتمالی سفر می‌کنند تبلیغات رسمی نیست بلکه به مشارکت مردم در انتخابات کمک می‌کند البته اشکال آن را شورای نگهبان باید مشخص کند

وزیر کشور: زمان سهمیه بندی و قیمت بنزین هنوز نهایی نشده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا وزیر کشور با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری گفت: آنچه که بر عهده وزارت کشور است برگزاری انتخابات سالم و ایجاد فضای امن و قانونی است که طراحی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

وزیر کشور درباره اینکه وزارت کشور اعلام کرده در انتخابات آینده ظرفیت هر صندوق هزار رأی است، گفت: به علت کرونا و جلوگیری از تراکم زیاد در پای صندوق‌های رأی ۸ هزار و اگر لازم باشد ۱۰ هزار شعبه اضافه می‌کنیم.

رحمانی فضلی افزود: بر اساس تجربه انتخابات گذشته، از کسانی که تا ۱۲ شب به شعب اخذ رأی مراجعه می‌کردند تا ساعت یک رأی گیری می‌شد که این از نظر قانونی خلاف است، زیرا قانون می‌گوید انتخابات در ساعت ۲۴ باید تمام شود.

او گفت: بر این اساس شعبه‌ها را افزایش دادیم و اگر ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کند زمان رأی گیری دو ساعت اضافه می‌شود.

وزیر کشور افزود: این که گفته می‌شود ظرفیت صندوق‌ها هزار رأی است به معنای این نیست که بیشتر از هزار رأی اخذ نمی‌شود بلکه این عدد میانگین است چرا که پیش بینی‌ها برای اخذ ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ رأی نیز انجام شده است.

او گفت: در ۸ سال گذشته یک مورد کمبود تعرفه در انتخابات وجود نداشته است.

کد خبر 590477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha