«بسیار مراقبت می‌کنم» ( I Care a Lot‌) تریلر کمدی سیاه آمریکایی محصول ۲۰۲۰ به نویسندگی و کارگردانی جی بلیکسن است.

بسیار مراقبت می‌کنم

 به گزارش همشهری آنلاین در یک فیلم تریلر در درجه اول تهییج و ماجرا حرف آخر فیلم است که در قالب تعلیق روایت می‌گردد. در این میان تریلر از داستانک‌های جنایی و معمایی نیز سود می‌برد. حالا همین تریلر را با با داستانک‌های کمدی سیاه ترکیب کنید. نتیجه‌اش می شود فیلمی مانند  «بسیار مراقبت می‌کنم». ممکن است برخی این فیلم را یک ملودارم به حساب بیاورند و شاید حتی  «بسیار مراقبت می‌کنم» را فقط یک کمدی درام بدانند. اما اینگونه نیست. چرا که در این فیلم عنصر تضاد و کشمکش  بین اشخاص داستان، منجر به خشنونت آشکار و عریان در ابتدا و اواسط فیلم نمی‌شود.  

داستان فیلم «بسیار مراقبت می‌کنم» درباره زن کلاهبرداری به نام مارلا گریسون (با بازی رزمند پایک) است که در ظاهر به صورت قانونی به عنوان یک سرپرست ومراقب سالمندان ظاهر می‌شود تا در ادامه تمام دارایی شان را بدزدد،  اما مارلا زمانی که می‌خواهد دارایی یک زن مسن دیگر به نام جنیفر پیترسون (با بازی دایان ویست)  را بالا بکشد با دیوار ناکامی روبرو می‌شود چراکه زن سالمند مرتبط با یک مافیای روسی از آب درمی‌آید.  پسر او یک گنگستر دیوانه به نام رومن لونیوف (با بازی پیتر دینکلج) است.

شخصیت شرور مارلا گریسون از نگرش غالب جامعه اطرافش نسبت به ضعف زنان بهره برده و به زعم خود قربانی‌هایش را انتخاب می‌کند. او جستجوگر این واقعیت است که مردان از هر صنفی که باشند او را دست کم می‌گیرند زیرا او زن است. از این منظر او توانایی بیشتری پیدا می‌کند تاآنچه می‌خواهد بر سر اموال مردمان پیر درآورد. افرادی که او قانونا مسئولیت مراقبت از آن‌ها را به عهده دارد. او شرمی از آنچه بر سالمندان روا می دارد ندارد. از نظر او این کار شرارت و دزدی نیست بلکه قدرتنمایی و کارایی است. او سرپرستی هر که را بدست آورد سر ضرب آن‌ها را به پانسیون برده و کوتاه‌مدتی با تزریق داروهای روانگردان دنیای آن‌ها را در دست می‌گیرد و سراغ اموال و خانه آن‌ها رفته و هرچه دارند سریعا می فروشد و پول‌ها را بالا می‌کشد.

«بسیار مراقبت می‌کنم» پروتکل فیلم‌های هالیوودی را رعایت نمی‌کند («هیولا» با بازی چارلیز ترون محصول ۲۰۰۲ را به یاد بیاورید). پیش از این زن قربانی بود و در ادامه در بهترین حالت شروع به انتقام‌گیری می‌کرد. در این فیلم زن نه قربانی است نه مظلوم، او خود در مقام یک زندانبان بی‌رحم و یا یک شکارچی خشن رونمایی می‌شود.

بازی‌های درخشان رزمند پایک به عنوان قهرمان ماجرا و پیتر دینکلیچ در مقام پسر شرور داستان و حضور بسیار مسلط و دیدنی دایان ویست نقطه قوت «بسیار مراقبت می‌کنم» است.

درباره فیلم بسیار مراقبت می‌کنم | بازی‌های درخشان بدون رعایت کردن شیوه‌نامه هالیوودی
رزمند پایک و دایان ویست
درباره فیلم بسیار مراقبت می‌کنم | بازی‌های درخشان بدون رعایت کردن شیوه‌نامه هالیوودی
پیتر دینکلیچ
درباره فیلم بسیار مراقبت می‌کنم | بازی‌های درخشان بدون رعایت کردن شیوه‌نامه هالیوودی
تریلر فیلم | پیتر دینکلیچ و رزمند پایک در یک قاب
درباره فیلم بسیار مراقبت می‌کنم | بازی‌های درخشان بدون رعایت کردن شیوه‌نامه هالیوودی
مارلا گریسون (با بازی رزمند پایک) در آخرین تلاشش به کاهدان می‌زند اما او زرنگ‌تر است.

کد خبر 590435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha