همشهری آنلاین: هفت سناتور دمکرات آمریکا با ارسال نامه‌ای به جرج بوش رئیس جمهوری این کشور، از طرح بازگشایی دفتر حافظ منافع آمریکا در تهران حمایت کردند.

دیک دربین، جان کری، کارل لوین، پتریک لیهی، راس فاین گلد، دایان فاین استاین و پتی موری از جمله سناتورهای امضا کننده این نامه هستند.

در متن این نامه که نسخه ای از آن روز جمعه 4 مرداد در اختیار دفتر ایرنا در نیویورک قرار گرفت، عنوان شده: "آقای رئیس جمهور، ما از خبرهای اخیر مبنی بر این که دولت بصورت فعال احتمال بازگشایی دفتر منافع در ایران را بررسی می کند، خوشحال شده و حمایت خود را از اقدام به حضور دیپلماتیک آمریکا اگرچه محدود اما از نظر راهبردی مهم، اعلام می‌کنیم".

این سناتورهای آمریکایی افزوده اند: همراه با استقبال از اعزام "ویلیام برنز" معاون وزیر خارجه به ژنو برای شرکت در گفت وگو با ایران بر سر برنامه هسته‌ای آنها، این اقدام هم پیام مثبتی درباره مقاصد ما به مردم ایران و جامعه بین الملل می‌دهد.

در پایان این نامه عنوان شده که طرح افتتاح دفتر حافظ منافع آمریکا در تهران، قدمی درست است و اگر تصویب شود، ما بی صبرانه منتظر همکاری کنگره با دولت شما در این مورد هستیم.

کد خبر 59040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز