عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص واکسیناسیون کودکان و افراد زیر ۱۸ سال در برابر کرونا توضیحاتی داد.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: در حال حاضر افراد زیر ۱۸ سال به ویژه کودکان در اولویت تزریق واکسن کرونا نیستند که علت اصلی آن ثابت نشدن بی‌عارضه بودن تزریق واکسن‌های مختلف کرونا در دنیاست.

او ادامه داد: در حال حاضر در هیچ جای دنیا مقاله ای مبنی بر نداشتن عارضه واکسن های موجود کرونا بر روی بچه ها و افراد زیر ۱۸ سال منتشر نشده است و به همین دلیل ما تا زمانی که این موضوع در دنیا به اثبات نرسید، از تزریق واکسن‌های کرونا به افراد زیر ۱۸ سال جلوگیری می‌کنیم.

این مقام مسئول افزود: هنوز خطرات احتمالی ناشی از تزریق واکسن کرونا بر روی نوجوانان و کودکان در دنیا مشخص نشده و بی‌خطر بودن این واکسن ها به اثبات نرسیده است.

مردانی گفت: در حال حاضر تحقیق برای تزریق واکسن کرونا به افراد زیر ۱۸ سال و کودکان در کشورهایی مانند آمریکا و فرانسه شروع شده، اما هنوز نتایج این مطالعه به دست نیامده است. بنابراین این افراد در اولویت تزریق واکسن نخواهند بود.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: با وجود آغاز واکسیناسیون کرونا برای گروه های خاص در کشور، بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است.

کد خبر 590286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha