جمعه ۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نسخه‌ پزشکی ویکی‌پدیا با نام مدپدیا که به بیماران کمک می‌کند بیماریشان را تشخیص دهند راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا گروهی از موسسات و سازمان‌های پزشکی با الهام از دایره‌المعارف آنلاین ویکی‌پدیا سایت Medpedia را راه‌اندازی خواهند کرد که با داشتن صفحاتی در مورد 30 هزار بیماری، ده‌ها هزار دارو و جزئیات روند پزشکی و بیماری، هدف آن تبدیل شدن به بزرگ‌ترین دایره‌المعارف آنلاین است.

این سایت که رایگان خواهد بود و مطالب نمایش داده شده در آن بدون محدودیت کپی‌رایت است، رسما در پایان سال جاری میلادی آغاز به کار می‌کند اما نسخه پیش نمایشی آن به نشانی www.medpedia.com در حال حاضر قابل دسترس است.

این دایره‌المعارف پزشکی همانند ویکی‌پدیا توسط داوطلبان نوشته و ویرایش خواهد شد با این حال مشارکت کنندگان در آن باید در زمینه پزشکی مدرک MD یا PhD داشته باشند.

اطلاعات به انگلیسی واضح و روشن و با هدف قابل درک کردن اطلاعات پیچیده پزشکی برای عموم مردم نمایش داده می‌شوند و از ویدیوها و نمودارها برای شرح بیماری‌ها استفاده خواهد شد.

مدپدیا از پزشکان بیش‌تری برای ملحق شدن برای ویرایش بدون پرداخت پول درخواست کرده است؛ در حال حاضر هزاران وب‌سایت پزشکی وجود دارد که توصیه‌ها و اطلاعاتی باکیفیت متفاوت ارایه می‌کنند.

مدپدیا از نرم‌افزار مشارکتی مشابه با نرم‌افزار مورد استفاده ویکی‌پدیا استفاده می‌کند اما این دو سایت هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

کد خبر 59022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز