وزیر ورزش و جوانان با توجه به مشخص شدن کشورهای میزبان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و میزبانی عربستانی‌ها از تیم‌های ایران گفت: اگر قرار است بین تیم‌های ایرانی و عربستانی مسابقه‌ای برگزار شود یا باید در کشور ما باشد یا کشور ثالث.

استیضاح وزیرورزش تقدیم هیات رئیسه مجلس شد/محورهاومتقاضیان استیضاح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه جشنواره فیلم‌های ورزشی، درباره میزبانی ایران برای برگزاری ادامه مسابقات مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2022 و کمکی که فدراسیون فوتبال در این خصوص از وزارت ورزش و وزارت امور خارجه خواسته است، اظهار کرد: در این ارتباط، دو نامه به اینفاتینو رئیس فیفا و شیخ سلیمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشتم و شرایط را توضیح دادم.

وی افزود: ابهاماتی که در این خصوص شنیده‌ایم، شیوع ویروس کرونا و بحث پخش تلویزیونی است اما واقعیت این است که هیچ گونه ابهامی وجود ندارد. ایران از چهار دیداری که در این مسابقات پیش رو دارد، با توجه به اینکه در دور رفت فقط در یک دیدار میزبان بوده، در دور برگشت در سه مسابقه میزبان خواهد بود بنابراین حق ایران است که میزبان این مسابقات باشد.

وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد: هیج مشکلی برای میزبانی مسابقات وجود ندارد و تمام امکانات لازم فراهم است به ویژه اینکه در خرداد ماه کشورهای حاشیه خلیج فارس، هوای گرمی دارند که برای ورزشکاران مشکل ایجاد می‌کند.

سلطانی‌فر ادامه داد: در نامه‌هایی که برای رئیس فیفا و رئیس کنفدراسیون آسیا ارسال شده، وضعیت ایران را تشریح کردیم و اعلام کردم که هیچ جای نگرانی با توجه به ابهامات مطروحه، وجود ندارد. در این نامه تأکید شد که  ایران حتماً می‌تواند میزبان شایسته‌ای برای مسابقات انتخابی جام جهانی باشد و درخواست کردیم این مساله را در نظر بگیرند.

وزیر وزش و جوانان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با مشخص شدن کشورهای میزبان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و اینکه استقلال و احتمالاً فولاد در صورت صعود، باید در عربستان مسابقات خود را انجام دهند در حالی که روابط خوبی میان ایران و عربستان وجود ندارد اظهار کرد: به طور قطع ارزیابی ما از این تصمیم خوب نیست. همان‌طور که در سال‌های گذشته بنا به برخی ملاحظات سیاسی دیدار تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشور ثالث برگزار می‌شد، معتقدیم اکنون نیز باید همین اتفاق رخ بدهد و اگر قرار است بین تیم‌های ایرانی و عربستانی مسابقه‌ای برگزار شود یا باید در کشور ما باشد یا کشور ثالث.

سلطانی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا تیم‌های ایرانی به عربسان نمی‌روند؟ گفت: در این خصوص تصمیمی نگرفته‌ایم و به طور طبیعی فدراسیون فوتبال باید در ارتباط با آن اتخاذ تصمیم کند. به طور قطع مبتنی بر ملاحظات دیپلماسی و متناسب با چیزی که در گذشته بود و مواردی که پیگیری می‌کنیم، اتخاذ تصمیم می‌شود.

وی درباره تحریم‌ها و مشکلاتی که ممکن است برای میزبانی ایران ایجاد کند بیان کرد: هیچ مشکل و محدودیتی از این بابت وجود ندارد زیرا امکانات لازم فراهم و مسیرهای پروازی نیز باز است. همچنین امکان انجام تست کرونا از تیم‌ها و قرنطینه وجود دارد و مسابقات نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود. البته ممکن است تحریم‌ها در این زمینه اثرگذار باشد اما وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال موظف هستند پیگیری‌های لازم را انجام دهند و وزارت امور خارجه نیز پیگیر است و امیدواریم میزبانی این مرحله را بگیریم.

کد خبر 590146

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha