جمعه ۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

در چند سال اخیر همزمان با افزایش سرعت زندگی در جوامع شهری، تعداد زیادی از مردم به مصرف غذاهایی روی آورده اند که تهیه آنها چندان وقت‌گیر و دشوار نیست.

سوسیس و کالباس، یکی از نمونه‌های موادغذایی است که به راحتی آماده مصرف می شود و در عین حال بسیار خوشمزه است و به همین دلیل طرفداران زیادی در میان مردم دارد. اما افزایش استقبال مصرف کنندگان از انواع سوسیس و کالباس، در شرایطی مشاهده می‌شود که بسیاری از متخصصان تغذیه، به مضرات مصرف این نوع موادغذایی اشاره می‌کنند.

برخی از متخصصان معتقدند، میزان بالای کلسترول موجود در سوسیس و کالباس، باعث ایجاد پلاک‌هایی در دیواره عروق می شود که رسوب آنها می تواند زمینه بیماری‌های قلبی و عروقی را فراهم کند.

متخصصان به این نکته نیز اشاره می کنند که مواد محرکی که با مصرف سوسیس و کالباس وارد بدن می‌شوند، می‌توانند در پدیدآوردن بیماری‌های دستگاه گوارش موثر باشند.

مصرف کنندگان سوسیس و کالباس باید به این نکته توجه داشته باشند که معمولا هر چه درصد گوشت به کار رفته در این مواد غذایی بیشتر باشد، مرغوبیت آن هم بیشتر است. 

خریداران  برای اطمینان از تهیه سوسیس و کالباس سالم و بهداشتی، لازم است به چند نکته مهم توجه داشته باشند. اولین و مهم‌ترین نکته این است که باید از خریداری سوسیس و کالباس بدون نام و نشان خودداری کنند و بیش از آنکه به قیمت محصولات توجه داشته باشند، به درجه اعتبار شرکت تولیدکننده دقت کنند.

ضمنا کالباس خوب هنگام برش، کمترین ریزش را زیر دستگاه دارد. کارشناسان عقیده دارند،  استفاده محدود از سوسیس و کالباس مشکل‌ساز نیست اما در صورتی که در مصرف آن زیاده‌روی شود، دردسرساز خواهد بود.

گفتنی است سوسیس و کالباس‌های تازه تا 2 روز در یخچال قابل نگهداری است اما برای نگهداری بیش از 2 روز، بهتر است سوسیس و کالباس را  در فریزر نگهداری کنید.

کد خبر 59005

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز