رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: حتی برخی نخبگان می‌گویند سالانه میلیاردها دلار در سازمان هزینه می‌شود. این افراد احتمالاً نمی‌دانند میلیارد دلار چقدر پول است.

صالحی رادیودارو

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌اکبر صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی) با اشاره به سخن نادرست برخی افراد در مورد بودجه سازمان که در افکار عمومی و حتی نخبگان مطرح می‌شود، گفت: حتی برخی نخبگان می‌گویند سالانه میلیاردها دلار در سازمان هزینه می‌شود. این افراد احتمالاً نمی‌دانند میلیارد دلار چقدر پول است.

صالحی گفت: کل بودجه‌ای که مجموعه سازمان، که نیروگاه اتمی بوشهر هم جزئی از آن است، طی ۳۰ سال گذشته هزینه کرده، ۵/۶ تا ۷ میلیارد دلار است. که متوسط سالانه حدود ۲۵۰ میلیون دلار می‌شود. نیروگاه بوشهر ۵ میلیارد دلار می‌ارزد و هم‌اکنون سالانه ۷۰۰ میلیون دلار ارزش افزوده ایجاد می‌کند در حالی که بودجه سازمان انرژی اتمی در حال حاضر سالانه حدود ۲۰ میلیون دلار است.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: امسال با شیب عجیبی درآمدزایی می‌کنیم. بخش‌هایی از سازمان که قبلاً بودجه می‌گرفتند علاوه بر این‌که بودجه نمی‌گیرند، درآمدزایی هم می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر درست عمل کنیم و بتوانیم از طریق پژوهش درآمدزایی کنیم و دستاوردهای علمی و فکری را افزایش دهیم، می‌توانیم امیدوار باشیم سازمان ظرف ۸-۷ سال آینده به جایی برسد که به دولت بگوید بودجه نمی‌خواهیم، به شما پول هم می‌دهیم.

بودجه نیروگاه بوشهر چقدر است؟ | واکنش صالحی به شایعات درباره بودجه انرژی اتمی

علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و رونمایی از دو رادیوداروی جدید تأکید کرد ما پنجه در پنجه قدرت‌های صنعتی و علمی انداخته‌ایم.

کد خبر 590032

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha