ضلع غربی زیرگذر گلوبندک در تقاطع خیابان‌های پانزده خرداد و خیام با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به ایستگاه مترو پانزده خرداد، امروز چهارشنبه ۲۰ اسفند با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

ورودی غربی زیرگذر گلوبندگ

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، چهارراه گلوبندک به دلیل نقطه اتصالی که به بازار تهران و ایستگاه متروی ۱۵ خرداد دارد، مستعد تمرکز جمعیت در این نقطه است. توقف تاکسی‌ها، جمعیتی که از خروجی‌های مترو به خیابان وارد می‌شود و دستفروشانی که در این چهارراه بساط می‌کنند، همه از عواملی هستند که بر ترافیک پیاده و سواره این چهارراه افزوده و ضرورت احداث زیرگذر چهارراه گلوبندک را بیشتر کرد.

زیرگذر گلوبندک، ضلع غربی خیابان ۱۵ خرداد را از زیر خیابان خیام به ضلع شرقی آن متصل ساخته و در نتیجه مشکل تداخل تردد پیاده و سواره در خیابان خیام و چهارراه گلوبندک را برطرف می‌کند. این معبر زیرزمینی در واقع یک زیرگذر پیاده شهری است و علاوه بر تسهیل تردد عابران پیاده، امکان دسترسی آسان به ایستگاه مترو در ضلع غربی بازار را فراهم می‌کند.

طرح احداث زیرگذر گلوبندک شامل ترازهای منهای یک و منهای ۲ است. تراز منهای یک تامین‌کننده دسترسی‌های مناسب به ایستگاه مترو ۱۵ خرداد است و تراز منهای ۲ مسیر اتصالی خیابان‌های ۱۵ خرداد شرقی و غربی را در خود جای داده است. به این ترتیب و در حالی که بازار تهران روزانه پذیرای حدود ۲ میلیون نفر جمعیت شناور است، وضعیت تردد در خیابان ۱۵ خرداد به عنوان اصلی‌ترین مسیر ورود به بازار تهران ساماندهی می‌شود.

با بهره‌برداری از زیرگذر چهارراه گلوبندک، ضلع غربی خیابان ۱۵ خرداد از زیر خیابان خیام به ضلع شرقی آن متصل شده و در نتیجه مشکل تداخل تردد پیاده و سواره در خیابان خیام و چهارراه گلوبندک برطرف خواهد شد. تسهیل امکان دسترسی به ایستگاه مترو در ضلع شرقی و غربی بازار از دیگر نتایج بهره‌برداری از این پروژه است.

بهره‌برداری از ضلع غربی ورودی ایستگاه ۱۵ خرداد در چهارراه گلوبندک، امروز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه با حضور پیروز شهردار تهران آغاز شد.

پیروز حناچی، شهردار تهران در آیین گشایش این پروژه، گفت: خوشحالم که امروز یکی از گره‌های شهر تهران برطرف می‌شود. گشایش مسیر ورودی مترو از سمت غرب به پانزده خرداد می‌تواند در کاهش ترافیک پیاده‌روها در چهارراه گلوبندک موثر باشد. امیدوارم قسمت شرقی این زیرگذر هم هر چه زودتر افتتاح شود.

صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در آیین افتتاح دسترسی غربی زیرگذر چهارراه گلوبندک به ایستگاه مترو پانزده خرداد، تسهیل امکان دسترسی به ایستگاه مترو پانزده خرداد در ضلع شرقی و غربی بازار را از اهداف مهم طراحی و اجرای زیرگذر چهارراه گلوبندک دانست و گفت: تلاش دست‌اندرکاران اجرایی روی گشایش ورودی غربی متمرکز شد تا با توجه به نبود ورودی به ایستگاه مترو پانزده خرداد در ضلع غربی چهارراه گلوبندک، از میزان بار رفت و آمد شهروندان از ضلع شرقی کاسته شود.

وی با اشاره به اعمال راهکارهای مهندسی ارزش در بازطراحی و ساخت ورودی غربی زیرگذر گلوبندک به ایستگاه مترو پانزده خرداد، کاهش تعداد ورودی‌های غربی از دو ورودی به یک ورودی و تعریض ورودی ساخته شده در ضلع جنوب غربی را از جمله نتایج عینی مطالعات مهندسی ارزش در این پروژه دانست و گفت: طرح ترافیک محدوده پروژه با توجه به شرایط ترافیکی موجود در خیابان ۱۵ خرداد غربی، مورد بازنگری قرار گرفته و شرایط استفاده بهینه شهروندان از ورودی جدید ایستگاه و آسانسورهای نصب شده در ضلع غربی چهارراه گلوبندک، ضمن اجرای بیش از ۸۰۰ مترمربع محوطه‌سازی فراهم شده است.

صبوری دیلمی ابراز امیدواری کرد که افتتاح کامل پروژه تا پایان تابستان ۱۴۰۰ صورت گیرد.

کد خبر 589951
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha