جمعه ۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

گروه ورزشی: کاکا و روبینیو با وجود علاقه قلبی‌شان از رفتن به المپیک منع شده‌اند و مسی و دیه‌گو برای شرکت در این مسابقات با باشگاه‌های‌شان وارد منازعه شده‌اند.

با وجود اصرار فیفا مبنی بر احترام به روح المپیک، باشگاه‌ها نمی‌خواهند ستاره‌هایشان را برای رفتن به پکن آزاد کنند. تقریباً هر روز خبر می‌رسد که یکی از بازیکنان زیر 23 سال یا یکی از 3 بازیکن بالای 23 سال، از سوی باشگاه‌های‌شان از رفتن به المپیک منع می‌شوند.

در این میان تنها رونالدینیو است که به حضور در المپیک اطمینان دارد،‌ چراکه هنگام مذاکراتش با میلان بر این موضوع تأکید کرده بود.

مسی، همبازی سابق و دوست رونالدینیو فعلاً اجازه رفتن به المپیک را پیدا نکرده چراکه بارسا می‌خواهد مهاجم 21 ساله آرژانتینی‌اش را در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان در اختیار داشته باشد.

درخواست فیفا هم نتوانسته نظر بارسا را تغییر دهد چراکه مسابقات فوتبال المپیک جزو تقویم رسمی فیفا نیست و باشگاه‌ها از نظر قانونی اجباری به آزاد کردن بازیکنان‌شان ندارند. از سوی دیگر سازمان لیگ اسپانیا و اتحادیه باشگاه‌های اروپایی، در این ماجرا از بارسا حمایت می‌کنند.

اخم‌های مسی در اردوی بارسا در اسکاتلند شاید آخرین سلاح او برای رسیدن به آرزویش باشد، ولی به نظر نمی‌رسد بارسا در هیچ حالتی تن به این خواسته بدهد.

ناراحتی فیفا به خاطر این است که باشگاه‌ها از سال 1992 همیشه به بازیکنان‌شان اجازه حضور در المپیک را داده‌اند، ولی این بار با این موضوع مخالفت می‌کنند و به دلیل وجود خلاء‌قانونی، نمی‌توان باشگاه‌ها را تحت فشار قرار داد.

باشگاه وردربرمن هم با در نظر گرفتن این خلاء قانونی، از دیه‌گو که بدون اجازه تمرینات تیم را به مقصد پاریس محل اردوی تیم المپیک برزیل ترک کرده، به دادگاه داوری ورزش شکایت کرده است.

این ماجرا در مورد رافینیا، مدافع برزیلی شالکه هم که به پاریس رفته، صدق می‌کند. سایر باشگاه‌های آلمانی مانند بایرن (‌دی‌میکلیس آرژانتینی و لوسیو برزیلی)، هرتا برلین (مارکو پانتلیچ صرب) و هامبورگ (ونسان کمپانی بلژیکی) هم به بازیکنان‌شان اجازه رفتن به پکن نداده‌اند.

این باشگاه‌ها از سوی هولگر هیرونیموس، رئیس سازمان لیگ آلمان حمایت می‌شوند که می‌گوید: «متأسفانه فیفا هنوز هیچ جوابی به درخواست‌های رسمی مکتوب ما نداده است. هیچ اجباری برای آزاد کردن این بازیکنان وجود ندارد.»

رئال مادرید هم پیش از این با کنفدراسیون فوتبال برزیل دچار اختلاف شده بود، چراکه حاضر نشد روبینیو 24 ساله را که مصدوم شده برای المپیک آزاد کند و می‌خواهد این بازیکن را در تمرینات پیش‌فصل کاملاً در اختیار داشته باشد.

در عوض رئال به گاگو و گارای آرژانتینی و مارسلوی برزیلی برای رفتن به پکن چراغ سبز نشان داده است.

سرجیو آگرو، ستاره 20 ساله آرژانتینی آتلتیکو مادرید هم می‌تواند در المپیک حاضر باشد، درست مانند پاتوی میلان، اما دیدیه دروگبا که مصدومیتی جزیی دارد و ساموئل اتوئو که دنبال باشگاه جدیدی می‌گردد، با وجود علاقه قلبی‌شان نمی‌توانند به المپیک بروند.

بدین ترتیب فوتبالدوستانی که به پکن می‌روند، در حسرت دیدن ستارگان باقی خواهند ماند.

کد خبر 58981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز