مجموع نظرات: ۵
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به اتهام توهین به امام خمینی(ره) به صورت بدوی به ۴ ماه حبس تعزیری و منع عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی به مدت ۲ سال محکوم شد.

عيسي كلانتري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، با اتمام رسیدگی به پرونده اتهامات عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، نامبرده به اتهام توهین به امام خمینی(ره)؛ بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به صورت بدوی به ۴ ماه حبس تعزیری و منع عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی به مدت ۲ سال محکوم شد.

وی همچنین به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به پرداخت ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی در شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری محکوم شد.

اظهارات موهن و نسنجیده عیسی کلانتری در خصوص امام خمینی(ره) و ریشه‌های انقلاب اسلامی در گفتگو با یک رسانه مجازی در آذرماه امسال موجب گلایه و انتقاد دوستداران نظام و انقلاب شده بود. کلانتری آن زمان به توهین به آیت‌الله خمینی متهم شد و پس از حضور در دادسرای کارکنان دولت، با قرار کفالت آزاد شد.

اتهام واردشده به کلانتری مربوط به مصاحبه‌ای از اوست که ۳ سال پیش انجام شده بود. وی در این مصاحبه امام خمینی را «فرزند ناخلاف آمریکا» خوانده و دلیل پیروزی انقلاب اسلامی را برداشته شدن حمایت آمریکایی‌ها از محمدرضا پهلوی اعلام کرده که امام خمینی از این فرصت استفاده کرد! او در این ویدئو گفته: «آمریکایی‌ها پشت شاه را خالی کردند و او را تنها گذاشتد و امام خمینی از این فرصت استفاده کرد.» این سخنان کلانتری با واکنش‌های فراوانی روبه‌رو شد.

کد خبر 589723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha