جمعه ۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس چین گروهی تروریستی را سرکوب کرده که احتمالا در حال طرح‌ریزی برای حمله به بازی‌های المپیک در شانگهای بوده است.

پایگاه اینترنتی مجله خبری اشترن گزارش داد، به گفته مقامات، مظنونان عضویت در این گروه در یک عملیات تهاجمی بازداشت شده‌اند.

مقامات چین می‌گویند این تروریست‌ها قصد حمله به محل برگزاری مسابقات فوتبال در شهر شانگهای را داشته‌اند.

چنگ جیولونگ (Cheng Jiulong)، معاون رییس پلیس شانگهای گفت: «ما اطلاعاتی را به دست آوردیم که یک سازمان تروریستی بین‌المللی قصد حمله به این شهر میزبان المپیک را در جریان آغاز بازی‌ها داشته است. ما عملیاتی را انجام داده و این گروه تروریستی را سرکوب کردیم.»

با این حال پلیس چین اطلاعات بیشتری درباره وسعت یا زمینه فعالیت‌های این گروه تروریستی منتشر نکرد. هنوز مشخص نیست که آیا این گروه همان گروهی است که در گزارش‌های قبلی هم مقامات این کشور به آن اشاره کرده بودند یا خیر. گویا آنها انجام حملاتی را در شانگهای و پکن و همچنین ربودن ورزشکاران و خبرنگاران طرح‌ریزی کرده بوده‌اند. درباره جزییات اتهامات علیه این گروه تروریستی ادعایی هم اطلاعاتی منتشر نشده است.

استادیوم شانگهای که در جریان بازی‌ها در مجموع 12 بازی فوتبال المپیک در آن برگزار می‌شود، از روز یکشنبه به دلایل امنیتی بر روی بازدیدکنندگان بسته خواهد بود. شانگهای یکی از شهرهای شریک پکن در برگزاری بازی‌های المپیک است که بازی‌های امسال المپیک در آن برگزار خواهد شد.

کد خبر 58968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز