رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران گفت: حدود یک هفته‌ای می‌شود که به دلیل کاهش قیمت تخم‌مرغ شرکت پشتیبانی امور دام تخم‌مرغ کیلویی ۱۴ هزار تومانی را از مرغداران خریداری نمی‌کند.

تخم‌مرغ

به گزارش همشهریآنلاین به نقل از ایسنا، ناصر نبیپور با بیان اینکه معمولا از اسفندماه قیمت تخممرغ کاهشی میشود، گفت: تقاضای تخممرغ در بهمنها زیاد است، زیرا قنادیها و شیرینیپزیها مصرف بالایی دارند اما بعد از آن با کاهش تقاضا قیمت تخممرغ روند کاهشی به خود میگیرد و تا خردادماه نیز با افت قیمت تخممرغ مواجهیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمامشده هرکیلو تخممرغ برای تولیدکننده ۱۶ هزار تومان است، اظهار کرد: افزایش هزینههای تولید قیمت تمامشده تخممرغ را بالا برده است. به طور مثال قیمت  یک شانه تا چند روز پیش ۷۰۰ تومان بود ولی در حال حاضر قیمت آن ۸۳۶تومان شده است. 

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار تهران با انتقاد از عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام در تحویل تخممرغ از مرغداران گفت: با فشار مسئولان قیمت هر کیلو تخممرغ را به ۱۴ هزار تومان رساندند اما یک هفتهای میشود که شرکت پشتیبانی امور دام به دلیل کاهش قیمت تخممرغ، با این قیمت هم حاضر نشده از مرغداران تخممرغ تحویل بگیرد و حتی با مرغدارانی که  از آنها تخممرغ گرفتهاند هم تسویه حساب نشده است.

وی تصریح کرد: دولتمردان ما مرد روزهای سخت نیستند. زمانی که قیمت تخممرغ کاهشی میشود کسی به ضرر و زیان تولیدکنندگان توجهی ندارد و همه ما را فراموش میکنند اما زمانی که قیمتها بالا میرود همه میخواهند تعیین تکلیف کنند.

نبیپور گفت: تولیدکنندگان امسال از تولید تخممرغ سودی نبردند و اگر سرمایههای خود را در جای دیگری هزینه میکردند قطعا سود بیشتری نصیبشان میشد.

کد خبر 589630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha