همشهری آنلاین: روسیه با تهدید راهبردی آمریکا درصورت استقرار سامانه موشکی در اروپای شرقی مقابله می‌کند

یک کارشناس نظامی روسیه روز پنجشنبه گفت مسکو آماده می‌شود تا با تهدید راهبردی امریکا درصورت استقرار سپر موشکی آمریکا در اروپای شرقی، با استفاده از اقدامات نظامی از جمله اصلاح و بهینه سازی موشکهای بالستیک خود، مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری آلمان از مسکو ، "ویکتور یسین" فرمانده پیشین ستاد کل نیروهای موشکی راهبردی روسیه با اعلام این مطلب افزود : واکنش های نظامی روسیه به استقرار سامانه پدافند موشکی امریکا در اروپا، می‌تواند شامل بهینه سازی سامانه موشکهای راهبردی " توپولو ام" روسی باشد که دارای کلاهک های با قدرت مانور مافوق صوت و همچنین تعداد بسیار زیادی ایستگاههای تولید پارازیت است. ایستگاههای تولید پارازیت قادرند تاثیر و کارایی عناصر دفاع موشکی را تا ده برابر کاهش دهند.

روسیه تاکنون نتوانسته است امریکا را متقاعدکند از طرح های ایجاد پایگاههای موشکی و سامانه های راداری در لهستان و جمهوری چک را که گفته می شود با هدف محافظت در برابر کشورهای تندرویی نظیر ایران پیگیری می شود، صرف نظر کند.

روسیه سپر موشکی امریکا را تهدیدی برای بازدارندگی هسته ای دوره جنگ سرد می داند.
یسین در ادامه افزود ارتش روسیه سرگرم بررسی طیف کاملی از یک سلسله اقدامات است تا در صورت لزوم به تهدید احتمالی سامانه موشکی امریکا پاسخ دهد.

وی در اظهاراتش که خبرگزاری اینترفاکس روسیه ان را مخابره کرد خاطرنشان کرد روسیه اکنون قادر است چنین اقدامات و تدابیر فنی را عملی سازد و به طور خاص سرگرم انجام چنین کارهایی است.

یسین علاوه بر این اقدامات احتمالی به منظور مقابله با تهدیدات موشکی امریکا، به مسئله استقرار سامانه موشکی در کالینینگراد واقع در بخش اروپایی روسیه و همچنین آماده کردن بمب افکن‌های دور پرواز "توپولوف بیست و دو ام 3 " برای انجام این ماموریت‌ها اشاره کرد.

یسین همچنین گفت روسیه درحال بررسی مسئله خروج از معاهده روسی امریکایی کاهش سلاح های تهاجمی راهبردی است که براساس آن دو کشور متعهد شده اند تعداد کلاهکهای هسته‌ای خود را تا سال 2012 تا حدود دو سوم، کاهش دهند.

روسیه ماه دسامبر از معاهده تسلیحاتی مهم دوران جنگ سرد خارج شد که به گفته تحلیلگران نشان دهنده خشم روس‌ها از طرح‌های دفاع موشکی امریکا است.

با این حال یسین روز پنج شنبه به خویشتنداری توصیه کرد و افزود الان زمان آن نیست که متحدان اروپایی را ترساند.

کد خبر 58954

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز