مجموع نظرات: ۶
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
۰ نفر

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان از آغاز به کار رصد هوایی جنگل‌های استان در آینده نزدیک خبر داد.

زمین‌خواری عجیب در جنگل‌های شکتا!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ محمد قربانی لرد گفت: قبلا قاچاقچیان با کامیون و وانت بسیار علنی اقدام به قاچاق چوب می‌کردند، اما تشدید اقدامات حفاظتی موجب شده اقدام به تغییر شگرد در قاچاق چوب کنند و شاهد چند مورد قاچاق خانوادگی بودیم.

سرهنگ قربانی‌لرد با اشاره به مهم‌ترین اقدامات یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از ابتدای سال تاکنون، اظهار کرد: در راستای پیشگیری از تخریب جنگل و مقابله با قاچاق چوب اقدام به راه‌اندازی سامانه مانیتورینگ در گلوگاه‌های قاچاق و پاسگاه‌های یگان حفاظت کردیم.

وی با بیان اینکه مانیتورینگ شرق استان گیلان آغاز شده و به زودی در کلیه اراضی ملی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای سال آینده رصد و پایش هوایی اراضی منابع طبیعی استان به وسیله هواپیمای سبک(کوادکوپتر) انجام می‌شود. با توجه به فیلم‌برداری آنلاین این هواپیما خیلی سریع گزارش حریق و قطع درختان و تخریب و تصرف اراضی را دریافت خواهیم کرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان همچنین از افزایش ۳۰ درصدی قاچاق چوب در استان خبر داد و گفت: در ۱۱ ماه امسال ۱۵۴۷ فقره قاچاق چوب داشتیم و ۱۴۱۲ نفر را در این رابطه دستگیر و بازداشت کردیم که رشد ۳۴ درصدی را در تعداد دستگیری‌ها نشان می‌دهد.

کد خبر 589526

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha