مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

در کمبود تفریح و سرگرمی در این روزها انگار خود خبر خواندن تبدیل به نوعی سرگرمی همراه با یادگیری شده است. اما اینکه در اخبار به طور ویژه و جهت‌دار به آموزش‌های مفید و کاربردی و معرفی و بررسی سرگرمی‌های سازنده پرداخته شود، لطف دیگری دارد.

وقت صبح

این روزها  کمتر کسی را می‌توان یافت که اخبار و رویدادهای دنیای اطراف خود بی‌تفاوت باشد و این مساله هرچند آسیب‌هایی دارد اما فرصتی برای آموزش هم هست. اهمیت اخبار و به‌روز بودن تا جایی است که ما به عنوان نخستین سوال در مواجه با دیگران از آن‌ها می‌پرسیم «دیگه چه خبر؟»

 آگاهی از رویدادهای جهان اطراف به ما دانش و آگاهی می‌دهد تا برای زندگی شخصی، خانوادگی و کاری خود تصمیم‌های عاقلانه‌تری بگیریم. تحولات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی روی کار و زندگی ما تاثیر مستقیم دارند و ما به عنوان یک موجود اجتماعی نمی‌توانیم خود را از جامعه منفک کنیم. طی سال‌های اخیر موج سازی‌های رسانه‌ای به جای تمرکز روی آموزش و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به جذب مخاطب بیشتر و جلب توجه آن‌ها متمرکز شده است.

ما در پایگاه خبری وقت صبح معتقدیم همانقدر که انسان به سرگرمی نیاز دارد باید آموزش ببیند و هیچ‌کدام از ما در هر سطح دانش و سنی که باشیم از آموزش بی‌نیاز نمی‌شویم، از این رو رویکرد این رسانه توجه همزمان به سرگرمی و آموزش است.

آموزش به چه معنا است و چرا در اخبار اهمیت دارد؟

یان رابرتسون معتقد است آموزش مترداف با «جامعه پذیری» است و از طریق پیگیری اخبار افراد ضمن سرگرم شدن با نقش اجتماعی، قواعد زندگی اجتماعی و شیوه برقراری روابطه در جامعه آشنا می‌شوند.

 به همین دلیل لازم است گزارش رویدادها و حوادث به جذاب‌ترین شکل ممکن مطرح شوند و در عین حال فرد پس از مطالعه اخبار احساس کند چیزی به اندوخته دانش خود افزوده است. همچنین از آنچه برای دیگران رخ داده پلی برای موفقیت و پیمودن مسیر پیروزی خود بیاموزد. خبر جریان ساز است و با موج سازی می‌تواند جریانی را ایجاد کند یا آن را آرام سازد به همین دلیل لازم است به نقش آن در ایجاد فضای امیدواری و آموزش در جامعه دقت کرد. متاسفانه برخی به پیگیری مداوم اخبار معتاد شده‌اند و توانایی مدیریت زمان در زندگی روزمره خود را ندارند.

این اعتیاد به پیگیری اخبار تنها باعث نگرش منفی و ایجاد حس ناامیدی در آن‌ها شده بدون اینکه در خلال مطالعه اخبار چیزی به دانش آن‌ها افزوده شود. این در حالی است که همه ما به آموزش و سرگرمی نیاز داریم و پیگیری اخبار و رویدادها باید در حدی باشد که به تحقق این اهداف کمک کند.

چرا رسانه‌های خبری باید اخبار آموزش و سرگرمی را پوشش دهند؟

در طول روز رویدادهای مختلفی در جهان اتفاق می‌افتد اما تنها زمانی به خبر تبدیل می‌شود که برای مخاطب دارای اهمیت باشد.  همین جا است که اهمیت رسانه‌ها آشکار می‌شود. این رسانه‌ها هستند که انتخاب می‌کنند چه چیزی در کانون توجه مخاطبانشان باشد و اگر آموزش و سرگرمی به یک اندازه اهمیت دهند آن وقت با رویکرد مناسبی به پوشش رویدادهای مختلف می‌پردازند.

خبر یک ابزار مهم و کارآمد است که می‌تواند جامعه را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار دهد یا زمینه ساز نابودی آن باشد. ذهن جستجوگر انسان به دنبال حقیقت است و این وظیفه رسانه‌ها است که خوراک ذهنی جامعه را فراهم سازد.ما در وقت صبح تلاش می‌کنیم اخباری را پوشش دهیم که ارزش پی‌گیری داشته باشند و ضمن سرگرم کردن مخاطب چیزی به او آموزش دهند. مخاطب برای ما در اولویت است و ضمن اینکه تلاش می‌کنیم همیشه او را به‌روز نگه داریم، برای وقت او ارزش قائل هستیم. ما در  سایت وقت صبح تلاش می‌کنیم با نگاهی جامعه شناسانه و متفاوت به رویدادها در مسیر توسعه فردی مخاطب همراه او باشیم.

داشتن جامعه آگاه پایه اصلی دستیابی به توسعه پایدار و رشد اقتصادی است و این سایت تلاش می‌کند در این مسیر به وظیفه خود عمل کند. شما با مراجعه به سایت وقت صبح به آدرس (www.vaghtesobh.com) می‌توانید ضمن پیگیری مهمترین رویدادهای ایران و جهان در جریان جدیدترین اخبار سرگرمی و آموزشی قرار بگیرید.

اطلاعات تماس:

آدرس: تهران، امیر آباد، خیابان هفدهم (نادر ابراهیمی)، جنب بزرگراه کردستان، پلاک ۲۴، طبقه سوم

پست الکترونیک: vaghtesobh@gmail.com

شماره تماس: ۰۹۱۰۴۹۱۹۴۰۳

کد خبر 589510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha