معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در استان، ۲۵ هزار و ۹۲۲ کودک زیرپنج سال برابر این ویروس واکسینه می‌شوند.

واکسیناسیون فلج اطفال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  دکتر محمود حسین‌پور اظهار کرد: این طرح همچون سال‌های گذشته در ۲ مرحله انجام می‌شود که مرحله نخست آن در آخرین روزهای بهمن اجرا شد و در حال حاضر نیز مشغول انجام مرحله دوم آن هستیم.

 امسال واکسیناسیون فلج اطفال در سه شهرستان شرقی هرمزگان شامل جاسک، بشاگرد و رودان توسط ۲۷۶ گروه دو نفره از نیروهای بهداشتی انجام می‌شود.  به دلیل مشاهده نوع دو فلج اطفال در کشورهای همسایه و با توجه به تردد برخی اتباع این کشورها به شهرستان‌های مذکور، اجرای طرح واکسیناسیون در این شهرها الزام یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: پارسال واکسیناسیون فلج اطفال در استان اجرا و طی آن بیش از ۲۱۰ هزار کودک زیر پنج سال در سراسر هرمزگان برابر این بیماری واکسینه شدند.

واکسیناسیون بهترین راه ریشه کنی بیماری‌هایی نظیر فلج اطفال است و امسال در اجرای این طرح کودکان متولد ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ به بعد، واکسن (قطره خوراکی فلج اطفال) دریافت می‌کنند.  هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای هرچه بهتر این طرح انجام شده و از خانواده‌ها نیز خواستاریم تا در صورت حضور نداشتن در منزل به هنگام مراجعه ماموران بهداشت، برای انجام واکسیناسیون فرزندان زیر پنج سالشان به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

کد خبر 589444

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha