شرکت داروسازی امریکایی مرک اعلام کرد یک داروی تجربی ضد ویروسی ساخت این شرکت باعث کاهش میزان کروناویروس‌های واگیر در میان افراد در مراحل اولیه بیماری کوید-۱۹ شده است.

23B6C6FEC

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یواس‌تودی این داروی خوراکی به نام «مولناپیراویر» (molnupiravir) که شرکت مرک درهمکاری با شرکت زیست‌فناوری «ریجبک بیوتراپیوتیکز» در حال ساخت آن است در بیش از ۲۰۰ بیمار کووید-۱۹ بستری‌نشده آزمایش شد و بیماران دریافت‌کننده این دارو نسبت به گروه دارونما کاهش سریع‌تری در میزان ویروس واگیر نشان دادند.

دکتر ویلیام فیشر، سرپرست این بررسی و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی در بیانیه‌ای گفت اگر «بررسی‌های دیگر همین این یافته‌ها را تایید کنند، می‌توان آن را امیدبخش دانست.»

به گفته شرکت مرک، مولناپیرواویر یک داروی از نوع «آنالوگ ریبونوکلئوزید» است که تکثیر چندین ویروس دارای ماده ژنتیکی RNA از جمله کروناویروس جدید با نام علمی «سارس-کوو-۲» را مهار می‌کند.

این شرکت می‌گوید بررسی‌ها نشان داده‌اند که این دارو در چندین مدل سارس-کوو-۲ از جمله برای پروفیلاکسی (درمان پیشگیرانه)، درمان و پیشگیری از سرایت موثر است.

به گفت مرک این دارو اثربخشی مشابهی در کروناویروس عامل سارس یا نشانگان شدید حاد تنفسی (سارس-کوو-۱) و نشانگان تنفسی خاورمیانه (مرس) دارد.

کد خبر 589374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha