مجموع نظرات: ۳
یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

فرمانده انتظامی البرز گفت: اعضای باند کلاهبرداری اسکیمری که با شیوه فروش روزنامه در یک دکه به کپی اطلاعات کارت بانکی شهروندان اقدام کرده بودند در این استان دستگیر شدند.

دستگيري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس البرز، سردار عباسعلی محمدیان اظهار کرد: به تازگی تعدادی از شهروندان به پلیس فتا استان البرز مراجعه و اعلام کردند در حالی که کارت بانکی آنان در اختیار خودشان بوده، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها صورت گرفته است.

 وی اضافه کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برداشت از حساب مالباختگان به صورت اینترنتی نبوده و به صورت فیزیکی از طریق دستگاه پوز از کارت نامبردگان خرید طلا در استان‌های مختلف صورت گرفته که شک ماموران به کپی اطلاعات کارت بانکی مالباختگان از طریق دستگاه اسکیمر به یقین تبدیل شد.

فرمانده انتظامی البرز افزود: تمام مالباختگان در یک بازه زمانی مشخص از یک دکه در مناطق مرکزی کرج به خرید اقدام کرده و از آن طریق کارت بانکی شان کپی شده است که ماموران ابتدا هویت یکی از متهمان را شناسایی و سپس با زیر نظر قرار دادن او مشخص شد که نامبرده به همراه یک نفر از همدستانش برای مدتی کوتاه یک دکه در شهر کرج را اجاره کرده و پس از کپی برداری از کارت بانکی شهروندان دکه را تحویل داده‌اند.

 محمدیان گفت: مخفیگاه متهمان در شهرهای فردیس استان البرز و ملارد استان تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در ۲ عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان یک دستگاه اسکیمر و ۲۰۰ کارت بانکی کپی برداری شده کشف شد.

وی افزود: متهم اصلی پرونده پیش از این نیز به دلیل کلاهبرداری اسکیمری دستگیر و روانه زندان شده بود که با این وجود نامبرده با قرار وثیقه از زندان آزاد و دوباره به کلاهبرداری از شهروندان پرداخته است،

فرمانده انتظامی البرز بیان کرد: ارزش کلاهبرداری این باند حدود ۱۳ میلیارد ریال برآورد شده و تلاش برای شناسایی مالباختگان  این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 589271

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha