یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
۰ نفر

در ایام قرنطینه بوکشاپ فروش خوبی دارد و به طور غیر قابل باور سهمی از فروش خود را برای کمک به کتابفروشی‌های مستقل اختصاص داده است.

بوکشاپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، گاردین نوشت، سایت فروشگاهی بوکشاپ (Bookshop) یکی از فروشگاه‌های آنلاین کشور آمریکاست که علاوه بر فروش کتاب به کاربرانش کمک می‌کند تا کتابفروشی‌های مورد علاقه خود را در سطح این کشور جست‌وجو کنند. در ایام شیوع کرونا و قرنطینه مردم آمریکا بسیاری از فروشگاه‌ها و خرده‌فروشی‌های کتاب تعطیل شده و بسیاری هم در خطر تعطیلی کامل قرار دارند. حالا بوکشاپ فروش خوبی دارد و به طور غیرقابل باور سهمی از فروش خود را برای کمک به کتابفروشی‌های مستقل اختصاص داده است.

سایت بوکشاپ تا کنون توانسته بیش از یک میلیون دلار برای کمک به خرده‌فروشان کتاب جمع‌آوری کند. اندی هانتر موسس و مدیر این سایت می‌گوید ما از همان ابتدا به کمک کتابفروشی‌ها فعالیت خود را شروع کردیم و حالا باید در زمان بحران پشتیبان آنها باشیم. در اصل بوکشاپ برای رقابت با آمازون راه‌اندازی شده بود ولی حالا به بازوی حامی کتابفروشی‌ها تبدیل شده است.

هانتر گفت: وقتی ویروس کرونا در سراسر جهان شیوع پیدا کرد و کتابفروشی‌ها تعطیل شدند، این سایت یکی از فعالیت‌های اصلی خود را به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از کتابفروشی‌های مستقل و خرده‌فروشان کتاب اختصاص داده است. وی افزود: ما سعی می‌کنیم به عنوان رقیب و جایگزین آمازون بتوانیم مسئولیت خود را در قبال کتابفروشی‌های مستقل  انجام دهیم.

سایت بوکشاپ مدتی قبل از شیوع ویروس کرونا برای جستجوی آنلاین کتاب درمیان کتابفروشی‌ها راه‌اندازی شد و در همین چند ماه مبلغ قابل توجهی کتاب فروخته است. کاربران برای جستجوی کتاب‌های موجود در کتابفروشی‌های مستقل به این سایت مراجعه می‌کنند و به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک رقیب جدی برای آمازون باشد. به گفته مدیر بوکشاپ در حال حاضر آمازون اولویت خود را به انتقال کالاهای بهداشتی و بعضی از کتاب‌های کودک اختصاص داده است و بهترین فرصت برای فعالیت‌های سایت‌های اینچنین است.

هانت در حال حاضر در یک آپارتمان کوچک واقع در بروکلین نیویورک زندگی می‌کند و سایت را نیز از همین مکان اداره می‌کند. او می‌گوید هر روز از ساعت ۵ صبح تا ۱۱ شب بدون وقفه کار می‌کند. در حال حاضر بوکشاپ ۵ عضو موسس دارد ولی به نظر می‌رسد در آینده خبرهای بیشتری از این سایت خواهیم شنید.

کد خبر 589222

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha