بزرگ‌ترین باغ گردوی کشت‌بافت خاورمیانه به وسعت ۲۰۰ هکتار با حضور رئیس بنیاد مستضعفان در شهرستان خرمدره به بهره‌برداری رسید.

باغ گردو

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،‌ عظیم رجایی، مدیرعامل هلدینگ کشاورزی فردوس پارس، روز یکشنبه (۱۷ اسفند) در آیین بهره‌برداری از این طرح گفت: باغ گردوی کشت‌بافت خرمدره با ظرفیت تولید سالانه یک هزار تن محصول، بعد از چین عنوان بزرگ‌ترین باغ گردوی آسیا را دارد.  اشتغال‌زایی در این طرح ۴۰۵ نفر و سرمایه‌گذاری انجام شده برای آن ۸۰۰ میلیارد ریال است.

این باغ گردو با ۴۵ هزار اصله درخت قرار است به محل تامین چشمه پیوندک برای اصلاح همه باغ‌های کشور تبدیل شود. این ارقام علاوه بر افزایش تا پنج برابری نسبت به ارقام معمولی، در برابر سرمای بهاره نیز مقاومت خوبی از خود نشان دادند.

همزمان با افتتاح طرح باغ گردوی کشت‌بافت در خرمدره، گلخانه صیفی واحد ابراهیم‌آباد شرکت کشاورزی سیرجان در کرمان، گلخانه تولید توت‌فرنگی واحد ظفر شرکت باغداری و زراعت مشهد در خراسان رضوی، طرح ۶۵ هکتاری باغ پسته در شاهین‌شهر، طرح ۴۵ هکتاری باغ پسته در شهرستان زیار در استان اصفهان و استخر ذخیره آب شماره ۲ واحد سرخه حصار تهران نیز افتتاح شد.

کد خبر 589211

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha