نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که با آزادسازی باقی‌مانده اوراق مشارکت و وفای دولت به تعهدات قانونی خود در زمینه کمک به احداث مترو، شاهد افتتاح ایستگاه‌های بیشتر مترو باشیم.

ابراهيم اميني

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه شورا، در بخشی از نطق پیش از دستور خود با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی گفت: به‌منظور احترام به طبیعت و تلاش برای جلوگیری از تداوم تخریب زیستگاه‌های مختلف بشری، ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی و ۱۵ اسفند ماه، روز درختکاری نامگذاری شده است. این روز همچون دیگر روزهای نمادین، با هدف وارد ساختن نوعی تلنگر و زنگ هشدار به ما انسان‌هاست که بیش از پیش مراقب طبیعت اطراف خود و گوش به زنگ خطراتی که تخریب طبیعت می‌تواند در پی داشته باشد، باشیم. از این رو نباید کاشت درخت یا جلوگیری و پیشگیری از قطع درختان را صرفاً محدود به همین روز بدانیم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران افزود: شورای پنجم شهر تهران نیز از ابتدای کار خود همواره دغدغه حفظ و گسترش فضای سبز در سطح شهر تهران را داشته و ممانعت از قطع بی‌رویه و غیرقانونی درختان جهت ساخت برج و آسمان‌خراش در شهر و وصول جرایم از محل قطع این درختان و هزینه‌کرد آن در مسیر افزایش سرانه فضای سبز محلات از جمله اقدامات این دوره از شورا و شهرداری تهران بوده است. در همین راستا طی این دوره از فعالیت شورا بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان از محل جریمه قطع درختان و کمیسیون ماده ۷ دریافت شده که ماحصل آن، تملک و تبدیل ۱۷ باغ به بوستان عمومی در مناطق با سرانه فضای سبز کمتر از میانگین شهری پایتخت بود و چیزی در حدود همین تعداد نیز به زودی به فضای سبز عمومی در محلات کمتر برخوردار افزوده شده و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت که اقدامی ارزشمند است و جا دارد شهروندان تهرانی به شکل شایسته‌تری از این اقدمات آگاهی پیدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، افزود: وارد نیمه دوم آخرین ماه سال شده‌ایم و به روزهای پایانی سال نزدیک‌تر می‌شویم. به‌همین مناسبت جا دارد با توجه به اینکه قاعدتاً بخش مهم و قابل توجهی از مردم به‌دلیل پیشگیری از شیوع کرونا سفر نخواهند کرد و به‌منظور پیشگیری از وقوع تجمعات و گسترش بیماری، امکان اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی و تورهای تهران‌گردی به شکل سابق وجود ندارد، در کنار وظایفی که دیگر نهادها و ارگان‌های مسئول برعهده دارند، شهرداری تهران و به‌ویژه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی، نسبت به تهیه برنامه‌هایی ویژه نوروز در عرصه شناساندن تهران و هویت تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی آن اقدامات لازم را صورت دهند.

سید ابراهیم امینی در پایان با اشاره به افتتاح دو ایستگاه جدید مترو گفت: طی روزهای گذشته شاهد افتتاح دو ایستگاه متروی دولاب و میدان قیام بودیم که پس از مدت‌ها انتظار افتتاح شدند. امیدواریم با آزادسازی باقی‌مانده اوراق مشارکت و وفای دولت به تعهدات قانونی خویش در زمینه کمک به احداث مترو، شاهد افتتاح ایستگاه‌های بیشتر و امکان افزودن واگن‌های بیشتر به خطوط حمل‌ونقل ریلی شهر تهران و در نتیجه افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع کرونا در وسایل حمل‌ونقل عمومی باشیم.

کد خبر 589187
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha