مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

استاندار کرمان گفت: در ایام نوروز هیچ‌گونه پذیرش مسافری نداریم و با وجود علاقه برای حضور مردم در گلزار شهدای کرمان و زیارت مزار شهید حاج‌قاسم سلیمانی با محدودیت مواجه هستیم.

علی زینی‌وند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی زینی‌وند افزود: کرمان و چند استان وضعیت مناسبت‌تری به لحاظ پروتکل‌ها دارد و امیدواریم این روند ادامه یابد و در قالب طرح شهید سلیمانی دنبال شود و در این دوره یک ماهه پیش رو تا بعد از ۱۳ نوروز بتوانیم رعایت کنیم و حداکثر اقدامات لازم در این زمینه انجام دهیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه این دوره دوره‌ای خواهد بود که اگر دچار پیک نشویم شرایط بهتری می‌شود، عنوان کرد: وضعیت کشور ناپایدار است بنابراین همچنان تاکید بر اعمال محدودیت‌ها و مدیریتی و تدبیر داریم.

وی اظهار کرد: در بازارها و گلزار شهدا و آرامستان‌ها در ایام پایانی سال تجمع بی‌قاعده ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد و از فرمانداران می‌خواهیم در این دو موضوع تدابیر اقتضایی و مدیریت داشته باشند.

زینی‌وند با بیان اینکه در مورد مسافران هم تاکنون اماکن عمومی و پارک که تعطیل هستند و استثنایی ندارد، افزود: مهمانسرای اداره‌ها هم تعطیل است و در هتل‌ها و سایر اقامتگاه‌های رسمی طبق دستورالعمل گردشگری است که ابلاغ می‌شود و ساز و کار خاص خود را دارد.

پیشنهاد صدور محدودیت تردد نوروزی در استان

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز اظهار کرد: وضعیت رنگ‌بندی در کشور نسبت به هفته گذشته تغییری نکرده و در استان کرمان ۱۲ شهرستان در وضعیت آبی، ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد و شهرستان سیرجان در وضعیت نارنجی هشدار کرونایی قرار دارد.

وی با اشاره به لزوم مدیریت تجمع‌ها و ترددها در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ گفت: طرح جامع هوشمند ۱۰۰ درصد باید رعایت شود و در صورت شرایط ویژه از طرف ستاد عملیاتی دستورالعمل‌های لازم صادر و ابلاغ می‌شود.

بصیری ادامه داد: استان کرمان به واسطه مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی محل حضور زائران و گردشگران زیادی خواهد بود لذا در راستای مدیریت بیماری کرونا، نامه‌ای از سوی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی به وزارت کشور و وزارت بهداشت ارسال شد.

وی با بیان اینکه سپاه محدودیت‌هایی در مورد کاروان‌های زیارتی مزار شهید حاج قاسم سلیمانی دارد، تصریح کرد: در این نامه‌ها اشاره شده که با توجه به شرایط بیماری و محدودیت تردد نوروزی در استان‌های همجوار، کرمان احتمال حضور حجم زیادی از مسافران را خواهد داشت و به همین منظور پیشنهاد صدور محدودیت تردد نوروزی در استان ارسال کردیم.

بیماریابی زودرس و قرنطینه مهم‌ترین راهکار

حمیدرضا رشیدی‌نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با تاکید بر تدبیر ویژه برای نحوه توزیع مواد غذایی در شب عید اظهار کرد: برای اینکه مردم در صف‌ها قرار نگیرند، لازم است که تعداد غرفه‌ها با تعداد بالا و در نقاط مختلف شهر مستقر شوند.

وی بیماریابی زودرس، قرنطینه افراد در تماس نزدیک با بیمار و ایزوله کردن افراد بیمار و تست مثبت را از مهم‌ترین موارد برای مقابله با بیماری دانست و گفت: بیماریابی زودرس توسط علوم پزشکی در حال انجام است اما با تشخیص مثبت بودن بیماری، افراد باید در نقاهتگاه بمانند و از تردد خودداری کنند.

کد خبر 589167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha