افزایش آمار کرونا در جهان و عبور تعداد متوفی‌ها از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و اعلام فهرست شهرهای نارنجی و قرمز تا ۲۵ اسفند از مهم‌ترین خبرهای صبحگاهی امروز هستند.

میز خبر

۲۳:۴۶-سیاست خارجی: یک منبع آگاه به یک شبکه العالم گفت که موضوع گام در مقابل گام برای آغاز مذاکره با واشنگتن از سوی مقام‌های ارشد ایران رد شده است. این منبع آگاه اضافه کرد: «تفسیر غربی‌ها درباره اظهارات رئیس جمهور  و وزیر خارجه ایران درباره طرح جدید، اشتباه بوده و هیچگونه طرح جدیدی برای مذاکره با واشنگتن وجود ندارد.»


۲۳:۲۲-اقتصاد: رئیس سازمان بورس: به دارندگان سهام ۵۰۰ هزار تومانی، ۲۰۰ هزار تومان و به دارندگان سهام یک میلیونی، ۴۰۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد.

۲۲:۲۶-جهان: نمایندگی دیپلماتیک ایالات متحده در عربستان سعودی پس از گزارشات درباره حملات احتمالی نیروهای یمنی به ظهران، به شهروندان خود اعلام کرد احتیاطات لازم را در نظر بگیرند. ارتش یمن اعلام کرده که در عملیاتی گسترده ۲۲ موشک و پهپاد به سمت عربستان سعودی شلیک شد.


۲۱:۴۵-جهان: شهروندان سوئیس روز یکشنبه ۷ مارس در همه‌پرسی «ممنوعیت پنهان کردن کامل صورت» شرکت کردند. این رای گیری پس از سال‌ها بحث و گفتگو، به ابتکار طرفداران دیدگاه‌های راست افراطی علیه معدود زنانی برگزار می‌شود که در این کشور نقاب بر چهره می‌گذارند. بر اساس نخستین آمار منتشر شده ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این همه پرسی به ممنوعیت استفاده از برقع رای دادند. بنابراین احتمال دارد که سوئیس نیز به جمع کشورهایی همچون فرانسه، اتریش، بلغارستان، بلژیک و دانمارک بپیوندد که پوشش کامل صورت در آنها ممنوع است. این طرح برای اجرایی شدن باید به تصویب کانتون‌های سوییس نیز برسد.

۲۱:۳۱-انتخابات: منصور حقیقت پور، نماینده دوره دهم مجلس خبری درباره حضور مشروط لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری را شیطنت رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: علی لاریجانی هیچ فعالیت سیاسی و انتخاباتی ندارد.

۲۱:۰۶-سیاست خارجی: عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه در دیدار نماینده ویژه نروژ: اگر آمریکا در ادعای خود برای بازگشت به برجام جدی است راه آن ساده است، به برجام برگردد و تحریم‎ها را بردارد. ایران نیز پس از راستی‎آزمایی، به تعهدات برجامی خود باز خواهدگشت.

۲۰:۵۰-مجلس: سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بودجه به شورای نگهبان ارسال شد و در صورت ایرادات از سوی شورای نگهبان، در جلسه شنبه هفته آینده کمیسیون تلفیق رفع می‌شود.


۲۰:۴۳-دفاعی: وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در حال ارزیابی حملات راکتی چهارشنبه گذشته به پایگاه «عین الاسد» در عراق بوده و درباره زمان و مکان مناسب واکنش به آن، تصمیم‌گیری می‌کند. «لوید آستین» با اشاره به برخی ادعاها در خصوص سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفت که این کشور کاملا قادر به ارزیابی و نتیجه‌گیری درباره مقصود حملات هوایی آمریکاست. وی افزود که آنچه ایران باید از این مسأله دریافت کند، این است که ما از نیروهای خود دفاع می‌کنیم. پاسخ ما در خور خواهد بود. امیدواریم که آنها قدم در مسیر صحیحی بگذارند.

۲۰:۳۶-احزاب: روسای کمیته های جبهه اصلاحات ایران معرفی شدند؛ سخنگوی جبهه اصلاحات ایران به ایرنا گفت: الیاس حضرتی رییس کمیته رسانه، جواد امام رییس کمیته استان‌ها، ابراهیم اصغر زاده رییس کمیته سیاسی، علیرضا علوی‌تبار رییس کمیته راهبرد و برنامه‌ریزی، و محمود صادقی رییس کمیته پایش و داوری شدند.

۲۰:۳۰-سیاست خارجی: در پی سقوط یک فروند بالگرد ارتش ترکیه و جان باختن ۱۱ نظامی این کشور از جمله یک فرمانده ارشد نیروی زمینی ترکیه سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ، در پیامی این سانحه را به ژنرال یاشار گولر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و ژنرال خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه تسلیت گفت .

۲۰:۲۸-سیاست خارجی: میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی از آمادگی واشنگتن برای تعامل با مشارکت‌کنندگان در برجام به منظور بازگشت به توافق هسته‌ای اسقبال کرد و نوشت: راستی‌آزمایی معتبر ایران برگه چانه‌زنی نخواهد بود. آن جزئی از احیای اجرای کامل برجام توسط تمامی طرفین خواهد بود که شامل برداشته شدن تحریم‌ها نیز می‌شود.

۱۸:۲۹ -آموزش: وزیر آموزش و پرورش از تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان در هیات وزیران خبر داد.

۱۸:۰۴-سیاست داخلی: سفارت دوبلین به تدریج در تهران بازگشایی خواهد شد. وزیر خارجه ایرلند در دیدار با ظریف گفت سفارت این کشور به تدریج در تهران بازگشایی خواهد شد. وزیر خارجه ایران نیز بر ضرورت رفع کامل و موثر تحریم‌های غیرقانونی آمریکا تأکید کرد. «سایمون کاوونی» همچنین گفت: ایرلند در ظرفیت عضویت غیر دائم شورای امنیت و تسهیلگر قطعنامه ۲۲۳۱ و نیز به‌عنوان عضو اتحادیه اروپا برای تسهیل این فرآیند آمادگی دارد.

۱۷:۴۴- سیاست داخلی: سردار محمد استعفا داد. متن استعفای سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیا به سرلشکر سلامی: از آنجا که احتمال دارد به دلیل حضور اینجانب در فضای انتخاباتی شائبه‌هایی متوجه نهاد مقدس سپاه شود در راستای صیانت از سپاه و قرارگاه انقلابی- جهادی خاتم‌الانبیاء، از سمت خود استعفاء می‌دهم.

۱۷:۰۱ - حقوقی و قضائی: وکیل نازنین زاغری از پایان محکومیت موکلش خبر داد. زاغری از یک سال قبل با پابند در خانه بود و فقط می‌توانست تا شعاع ٣٠٠ متری خانه پدری خود در تهران تردد کند که امروز پابندش باز شد. زمان رسیدگی به پرونده دوم او به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام ۲۴ اسفند تعیین شده است.

۱۷:۰۰ - اقتصاد: گفته می‌شود این اسکناس‌های یک میلیون بولیواری ونزوئلا، نیم دلار آمریکا ارزش دارند.


۱۶:۵۳ - جهان: شبکه المیادین گزارش کرد صدای انفجارهایی در شهر جده عربستان سعودی بر اثر حملات هوایی نیروهای یمنی شنیده شده است. منابع سعودی گفته‌اند فرودگاه جده در حال حاضر بسته و ده‌ها پرواز این فرودگاه لغو شده است.

۱۶:۵۰ - اقتصاد: آزاد شدن ۳ میلیارد دلار از منابع ایران در کره جنوبی، عراق و عمان. عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق از آزادسازی سه میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در کره جنوبی، عمان و عراق خبر داد.


۱۲:۲۵ - بهداشت و درمان: سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفته که «کادر درمان خوزستان به شدت خسته هستند.» وی در ادامه نیز گفته است: کادر درمان یک خط در میان در حال ابتلا هستند و به قرنطینه خانگی می‌روند و فشار کار بر دیگر نیروها می‌افتد. پرسنل بخش‌های ویژه که با بیماران بدحال سر و کار دارند و شاهد مرگ و میر هستند، از نظر روحی بسیار اذیت شده‌اند. حدود یک‌چهارم تا یک‌سوم مرگ‌های کرونا در کشور مربوط به خوزستان است.

۱۲:۰۹ - سیاست داخلی: امیر حاتمی، وزیر دفاع: رهبر انقلاب سال‌های قبل فرمودند رژیم صهیونیستی دشمن اصلی ما نیست آنها حتی در اندازه جمهوری اسلامی ایران نیستند و می‌دانند و اگر نمی‌دانند بدانند که اگر غلط زیادی از آنها سر بزند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم.🔹 این امر فرماندهی معظم کل قوا با دقت اجرا شده و تبدیل به طرح شده است.

۱۱:۵۲-اقتصاد: بانک مرکزی ارتباط بانکی حدود ۲.۵ میلیون کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی غیرفعال را قطع و اطلاعات ۴.۷ میلیون دستگاه دیگر را به سازمان امور مالیاتی ارائه کرد.

۱۱:۴۴ -‌سیاست داخلی: روابط عمومی وزارت‌ امور خارجه در اطلاعیه‌ای با اشاره به اظهارات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک گفتگوی رسانه‌ای در خصوص عراق و سوریه اعلام کرد: آنچه گفته شده است دیدگاه شخصی مصاحبه شونده بوده و با نگاه جمهوری اسلامی ایران فاصله دارد و ایران در همه موارد و مقاطع بر اساس اصل برادری به کمک دولت‌های عراق و سوریه شتافت که جلوه بارز آن را در مبارزه با داعش می‌توان دید.📌اطلاعیه روابط عمومی وزارت‌ امور خارجه در ادامه افزوده است: ایران با درک خطر تروریسم بر منطقه و بنا به درخواست دولت عراق و سوریه برای مبارزه با داعش حضور پیدا کرد.

۱۱:۳۱ - جهان: حضور پاپ فرانسیس در میان خرابه‌های شهر موصل



۱۱:۱۹ - جهان: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در ادامه سفر سه روزه خود به عراق، صبح امروز یکشنبه وارد اربیل عراق شد و با مسرور بارزانی، رئیس جمهور منطقه کردستان عراق دیدار کرد.

۱۱:۱۱ - جهان: ستاد عملیات جزیره نیروهای حشدالشعبی از کشف یک پناهگاه تروریست‌های داعش در منطقه جرف النصر در شمال استان بابل خبر داد.



۱۰:۴۷ - شهر: ‌بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران، در صبح روز یکشنبه (۱۷ اسفند ۹۹) کیفیت هوا در مناطق پرتردد محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از آغاز تردد خودروها و عدم وزش باد مؤثر است. در طول روز با رشد ناپایداری جوی و افزایش تدریجی تندی باد شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. 

۱۰:۳۷ - جهان: ‏مشاور پوتین به ‎کرونا مبتلا شد. در پی مثبت شدن تست کرونای ماکسیم اورشکین یکی از مشاوران رئیس جمهوری روسیه، سخنگوی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین تماس مستقیمی با این شخص نداشته و نیازی به قرنطینه وی وجود ندارد.

۱۰:۱۶ - سیاست داخلی: رئیس جمهوری در دیدار وزیر امور خارجه ایرلند: شورای امنیت می‌بایست در برابر دولت قبلی آمریکا به دلیل نقض قطعنامه برخورد مناسب انجام می‌داد. ایران متعهد به برجام و حفظ آن بوده و تنها طرفی است که برای آن هزینه پرداخته است اما این وضع نمی‌تواند به همین شکل تداوم یابد. برای حفظ و احیاء برجام اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از سوی همه اعضای برجام ضروری است. وزیر امور خارجه ایرلند: خروج ترامپ از توافق برجام یک اشتباه تاریخی بود و دولت جدید آمریکا مصمم به بازگشت به برجام است.



۱۰:۰۶ - اجتماع: فریبرز دولت‌آبادی، کارشناس آموزشی در گفت‌وگو با همشهری: وزارت بهداشت دائم به مردم تأکید می‌کند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، اما در مقابل هیچ پیشنهادی برای جلوگیری از بیماری‌های روحی و روانی ناشی از این انزوای تحمیلی یا خودخواسته ارائه نمی‌دهد. 

۹:۳۸ - جهان: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در سومین روز از سفر خود به عراق وارد اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق، شد. نچیروان بارزانی (رئیس اقلیم کردستان عراق) و مسرور بارزانی (نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق) در فرودگاه اربیل از پاپ استقبال کردند. پاپ پس از ورود به مرکز اقلیم کردستان عراق تا لحظات دیگر در تالار حکومتی اربیل با مقام‌ها و سران سیاسی اقلیم دیدار خواهد کرد. وی همچنین قرار است در ورزشگاه «فرانسوا حریری» اربیل آیین عشای ربانی بزرگی را برگزار کند.

۹:۰۴ - شهر: میانگین ۲۴ ساعت گذشته کیفیت هوای تهران تا ساعت ۸ صبح، با شاخص ۷۱ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

۸:۴۳ - جهان: ریچارد بلک، عضو سابق سنای محلی ایالت ویرجینیا، ضمن توصیف حمله اخیر آمریکا به سوریه به عنوان «هدیه‌ای برای داعش» گفت هیچ کشوری در جهان نیست که بیشتر از آمریکا علیه کشورهای خارجی دیگر حملات نظامی انجام داده باشد.

۸:۲۳ - بهداشت و درمان: قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان گفت: در خوزستان از ۲۰ بهمن‌ماه تا روز ۱۵ اسفندماه، ۲۴۴ مورد فوت به دلیل ابتلا به کرونا داشته‌ایم؛ این تعداد موارد فوت‌شده در کمتر از یک ماه، فاجعه است.

۸:۱۰ - جهان: رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی روز دوشنبه آغاز می‌شود. رزمایش مشترک ارتش‌های آمریکا و کره جنوبی در هفته جاری و به مدت ۹ روز برگزار می‌شود که به دلیل حساسیت‌های بهداشتی و سیاسی، در مقیاسی کوچکتر از سال‌های قبل خواهد بود.

۷:۵۴ - بهداشت و درمان: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته است: اولین بخش واکسن کوواکس مربوط به سازمان بهداشت جهانی نیز ۲۸ اسفند تا ۱۰ فروردین ماه به تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار دوز وارد کشور خواهد شد. علیرضا رئیسی درباره احتمال سفر برخی هموطنان در ایام نوروز تاکید کرد: با توجه به روزهای پایانی سال و آغاز احتمالی سفرهای نوروزی توصیه ما به هموطنان این است که در این شرایط به سفرهای نوروزی نروند و اگر قرار است سفری انجام شود رنگ بندی نهایی شهرهای کشور برای انجام سفرهای احتمالی ۲۵ اسفندماه سال جاری اعلام خواهد شد.

۷:۴۰ - اجتماع: جدیدترین آمار اعلام شده درباره بیماران و فوتی‌های کرونایی در جهان نشان می‌دهد که تا صبح امروز تعداد کلی مبتلایان از ۱۱۷ میلیون و ۷۸ هزار نفر عبور کرده است. تعداد جان‌باختگان این بیماری هم به بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

مهم‌ترین اخبار امروز ۱۷ اسفند را در میز خبر بخوانید

کد خبر 589149

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha