وزیر کشور با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار در اولویت قرار دادن رانندگان حوزه حمل‌ونقل عمومی پس از کادر درمان جهت تزریق واکسن کرونا شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اعلام این خبر اظهار داشت: با تاکید بر حساسیت و ضرورت ارائه خدمات توسط ناوگان تاکسیرانی در کشور و با هدف قطع زنجیره کرونا، درخواست قرارگیری رانندگان ناوگان تاکسیرانی در اولویت دریافت واکسن بعد از کادر درمان را از طریق وزارت کشور پیگیر شدیم.

وی ادامه داد: دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا با ارسال نامه‌ای به دکتر روحانی رئیس‌جمهوری، خواستار اولویت رانندگان فعال در حوزه حمل‌ونقل عمومی جهت تزریق واکسن کرونا پس از کادر درمان شده‌اند.

ضامنی در رابطه با این درخواست چنین عنوان کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سهم حمل‌ونقل عمومی در انتقال و توسعه چرخه کرونا ویروس بیش از ۲۶ درصد است، از این رو ستاد ملی مبارزه با کرونا، رانندگی حمل‌ونقل عمومی را از مشاغل در معرض خطر ابتلا به این ویروس شناسایی کرد و ضمن اعمال محدودیت‌هایی در این حوزه از جمله کاهش تعداد مسافر و جداسازی کابین راننده، الزاماتی همچون استفاده مستمر از لوازم ایمنی و ضدعفونی مکرر ناوگان را نیز به تصویب رسانده است. علیرغم رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در این بخش، ولیکن به علت تماس مستمر رانندگان با مسافرین، شاهد افزایش ابتلای فعالین این عرصه به کرونا و متاسفانه فوت رو به رشد تعدادی از رانندگان مبتلا بوده‌ایم.

کد خبر 589018
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha