جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

هیات داوران بخش رقابتی اصلی جشنواره فیلم برلین به صورت مجازی برندگان هفتاد و یکمین دوره این جشنواره سینمایی را معرفی کردند.

جشنواره برلین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازایسنا، جیانفرانکو رُزی، محمد رسول‌اُف، یاسمیلا ژبانیچ، ایلدیکو انیدی، آدینا پینتیل و نداف لاپید داوران بخش مسابقه اصلی هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین به صورت ویدئویی برندگان برلیناله ۲۰۲۱ را معرفی کردند و در نهایت فیلم «Bad Luck Banging or Loony Porn» ساخته رادو ژوده از رومانی به عنوان برنده خرس طلای بهترین فیلم این رویداد سینمایی شد.

خرس نقره‌ای جایزه بزرگ هیات داوران به فیلم «چرخ شانس و فانتری» به کارگردانی ریوسوکه هاماگوچی از ژاپن رسید و «آقای باخمن و کلاسش» از ماریا اسپٍث (آلمان) خرس نقره ای جایزه هیات داوران را به خود اختصاص داد. جایزه بهترین کارگرانی جشنواره برلین ۲۰۲۱ هم به دِنش ناگی، سینماگر مجارستانی برای ساخت نخستین فیلم بلندش «نور طبیعی» رسید.

مارن اگرت برای بازی در فیلم آلمانی «من مرد تو هستم» به کارگردانی ماریا شرادر جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر نقش اصلی را به خود اختصاص داد و لیلیا کیزلینگر از مجارستان برای فیلم «جنگل- همه جا تو را می بینم» برنده خرس نقره‌ای بهترین بازیگر نقش ممکل جشنواره انتخاب شد. هیات داوران بخش رقابتی برلین، «معرفی» ساخته هانگ سانگ سو از کره جنوبی را بهترین فیلمنامه برگزیدند و خرس نقره‌ای دستاورد هنری این دوره به آلونسو رویزپالاسیوس از مکزیک برای فیلم «یک فیلم پلیسی» اعطا شد.

امسال فیلم «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی جشنواره برلین حضور داشت. مراسم اعطای جوایز برندگان هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین با حضور تماشاگران در پایان مرحله دوم جشنواره برگزار می‌شود که از  ۹ تا ۲۰ ژوئن (۹ تا ۱۹ خرداد) با نمایش عمومی آثار برپا خواهد شد.

امسال جشنواره فیلم برلین به سبب محدویت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در دو مرحله برنامه‌ریزی شد و مرحله نخست آن از اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) به صورت مجازی میزبان رویدادهای مرتبط با صنعت سینما از جمله بازار فیلم اروپا (EFM) بود.

کد خبر 588850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha