معاون رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفتگوهای خود با مسئولان بلندپایه دیگر کشورها با بنیامین نتانیاهو تماس گرفت و درباره برخی مسائل مهم منطقه با نخست‌وزیر رژیم صیهونیستی رایزنی کرد.

كامالا هريس و نتانياهو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیانیه مطبوعاتی کاخ سفید، کامالا هریس در این گفتگوی تلفنی بر تعهد ایالات متحده بر تامین امنیت رژیم صهیونیستی تاکید و از روند اخیر عادی‌سازی روابط اسرائیل با برخی کشورهای عرب و مسلمان حمایت کرد. معاون جو بایدن در بخش دیگر گفتگو با نتانیاهو از اهمیت تامین صلح، امنیت و خوشبختی برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی و فلسطینی‌ها گفت.

هریس و نتانیاهو بر اهمیت ادامه همکاری‌های نزدیک و مشارکت درباره مهم‌ترین مسائل امنیتی در منطقه تاکید کردند؛ از جمله برنامه هسته‌ای و فعالیت‌ها و حضور منطقه‌ای ایران. بخش دیگر گفتگوی تلفنی معاون رئیس جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به همکاری گسترده‌تر علمی در راستای مهار ویروس کرونا اختصاص داشت و البته مخالفت واشنگتن و تل‌آویو با اقدام اخیر دیوان بین‌المللی کیفری هم در گفتگوی دو طرف بحث شد.

در روزهای گذشته، پرونده‌ای در دیوان بین‌المللی کیفری باز شده که قرار است در آن به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در درگیری‌های داخلی با فلسطینی‌ها و ساکنان کرانه باختری رود اردن رسیدگی شود.

پیش‌تر برخی مقام‌های نظامی و امنیتی صهیونیست‌ها از برنامه تل‌آویو برای حمله احتمالی و مستقل به زیرساخت‌های هسته‌ای و اتمی ایران خبر داده بودند؛ ادعایی که هرگز جدی گرفته نشده است.

کد خبر 588820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha