همشهری آنلاین: رئیس جمهور طی سخنانی در جمع مردم روستای کوشک علیا خطاب به غرب گفت که ‌ما درخواست مذاکره نکرده‌ایم، شما می‌خواهید مذاکره کنید و تازه پیش شرط می‌گذارید، این ملت ایران است که باید شرط و شروط بگذارد نه شما.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور عصر چهارشنبه (2 مرداد) در ادامه دور دوم سفر استانی به کهکیلویه و بویراحمد در جمع مردم روستای کوشک علیا حضور پیدا کرد و با آنان در مورد مسائل مهم جهانی و همچنین مسائل و مشکلات این روستا گفت‌وگو کرد.

دکتر احمدی‌نژاد در ابتدا پس از شنیدن سخنرانی نماینده مردم این روستا در شورای شهر و آشنا شدن با مشکلات آنان به مردم روستای کوشک علیا وعده داد این مشکلات را در جلسه هیات دولت مطرح کند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش به مسائل مهم جهانی اشاره کرد و گفت: شما می‌دانید یکی از مشکلات مهم وجود ابر قدرت‌ها و آدم‌های زورگوست که جز ایجاد اختلاف و تحقیر ملت‌ها و ترویج فساد کار دیگری ندارند، آنها با سیاست‌های خود منابع و ثروت ملت‌ها را غارت می‌کنند و خاصیت دیگری ندارند.

رئیس‌جمهور به حضور اشغال‌گران در افغانستان اشاره کرد و افزود: ‌از موقعی که آنها در افغانستان حضور پیدا کرده‌اند مردم این کشور یک روز خوش ندیده‌اند، آنها می‌گفتند در افغانستان تولید و کشت مواد مخدر زیاد است و می‌خواهند با این امر مبارزه کنند، ولی می‌بینیم از موقعی که به افغانستان رفتند تولید مواد مخدر پنج برابر شد.

وی هم‌چنین به حضور اشغال‌گران در عراق اشاره کرد و گفت: آنها به این بهانه به عراق آمدند که مردم عراق از دست دیکتاتوری صدام نجات دهند ولی می‌بینیم که از روزی که آمده‌اند بیش از یک میلیون نفر در عراق کشته یا آواره شده‌اند و هر روز شاهد ترور و جنایت در این کشور هستیم، به تازگی هم می‌خواستند قانونی را به مردم عراق تحمیل کنند که بدتر از کاپیتولاسیون و قرارداد استعماری دوران استعمار بود. آنها می‌خواستند با این قانون تمام اختیارات و در واقع سرنوشت عراق را در دست خود بگیرند، آنها هرجا می‌روند، رفتنشان جز فساد ، جنایت و تخریب حاصلی ندارد.

رئیس‌جمهور با طرح این پرسش که چرا آن‌ها از دست ملت ما عصبانی هستند، گفت: آنها در صدد بودند تمام امور دنیا را در دست خود بگیرند و تمام ملت‌ها تحت امرشان باشند و تا حدودی در این زمینه نیز موفق شدند؛ چنان که دیدید کار به جایی رسیده بود که هیچ یک از ملت‌ها رمق آن را نداشتند که در برابر زورگویی آنها بایستند، ولی امام عزیز ما آمد و با پشتوانه ملت عزیز ایران، انقلاب اسلامی را آغاز کرد و یک دوران و روح جدید را برای ملت‌ها به وجود آورد و ملت ایران تمام نقشه‌های استعماری استعمارگران را نقش بر آب و ملت‌ها را بیدار کرد، هم‌چنین به آنها روحیه داد و با این انقلاب اراده ملت‌ها زنده شد؛ چنان که امروز می‌بینیم بر اثر این انقلاب این استعمارگران هر جا که می‌روند با بن‌بست و شکست رو به رو می‌شوند. آنها در عراق افغانستان، فلسطین و لبنان شکست خوردند و وقتی که این مساله و دلیل شکست خود را تحلیل می‌کنند، می‌گویند این شکست‌ها به خاطر ایستادگی و بیداری و ایمان، انقلاب و وحدت ملت ایران است. آن‌ها به همین دلیل هر روز با بهانه‌ای با ملت ایران مخالفت می‌کنند. بهانه امروز آنها موضوع انرژی هسته‌‌ای است و می‌گویند انرژی هسته‌یی ایران خطرناک است.

رئیس‌جمهور با بیان این که در واقع آن‌ها از عزت و ایمان ملت ما می‌ترسند، افزود: زیرا ملت ایران با قدرت خود هیمنه آنها را فرو ریخت.

وی هم‌چنین به صف‌آرایی قدرت‌های زورگو در برابر ملت ایران در راه دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌‌ای اشاره کرد و گفت: ‌آنها در این راه ملت ایران را تهدید کردند، اما اکنون می‌بینید ما به کجا رسیده‌ایم و آن‌ها به کجا رسیده‌اند، امروز همان کسانی که به ما می‌گفتند اگر ایران بخواهد 20 دستگاه غنی‌سازی داشته باشد باید ده سال پشت اتاق غربی‌ها بنشیند، التماس می‌کنند تا اجازه پیدا کنند این 20 دستگاه را راه بیندازند. امروز به خاطر ایستادگی ملت ایران چند هزار دستگاه غنی سازی کار می‌کنند و فعالیت‌های ایران در این زمینه گسترش پیدا کرده است.  آنها می‌گویند اگر می‌خواهید قطعنامه علیه‌تان صادر نکنیم، همین جا که هستید بایستید. بعد از مذاکرات برخی کشورها جا زدند و ‌گفتند، اگر می‌خواهید ما با شما مذاکره کنیم باید فعالیت‌های خود را متوقف کنید.

وی خطاب به آنها گفت: ‌ما درخواست مذاکره نکرده‌ایم، شما می‌خواهید مذاکره کنید و تازه پیش شرط می‌گذارید، این ملت ایران است که باید شرط و شروط بگذارد نه شما.

رئیس‌جمهور با اشاره به این که آن‌ها ملت ایران را به تحریم تهدید می‌کنند، گفت: در اینجا از زبان شما به آنها می‌گویم که حنای شما دیگر در دنیا رنگی ندارد، شما چه کاره دنیا هستید که می‌خواهید به دیگر کشورها دستور بدهید و برای آن‌ها تصمیم بگیرید، ما می‌دانیم شما در کشور خود مشکلات شدیدی دارید و برای حل این مسائل یک سری از این حرف‌ها را می‌زنید، ولی شما باید بدانید این حرفها تبعات منفی دارد و ملت ایران در برابر این حرف‌ها سکوت نمی‌کند. ملت ایران زنده است و انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای مال تمام ملت ایران است و در ایران کسی پیدا نمی‌شود که با شما همراهی کند.

رئیس‌جمهور با تاکید دوباره بر این که ملت ایران ملتی زنده است و بر خواسته خود پافشاری و از آن دفاع می‌کند، گفت: اگر همه شما جمع شوید و این ملت را تحریم کنید، جوانان همین روستا و کشاورزان آن با همکاری دیگر اقشار ملت ایران می‌ایستند و ایران را آباد می‌کنند؛ گرچه شما کاری از دستتان برنمی‌آید. اکنون ایران با کشورهای مختلفی روابط خوبی در زمینه‌های مختلف دارد و ما به شما نصیحت می‌کنیم این رفتار خود را ادامه ندهید، ادامه این رفتار به زیان شما خواهد بود.

کد خبر 58876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز