مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

متخصصان بخش روانشناسی گروه علوم پزشکی دانشگاه فلورانس ایتالیا مقاوم ترین افراد در برابر بیماری همه گیر ویروس کرونا را شناسایی کردند.

کرونا - بازار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، مقاله این دانشمندان در وب سایت Science Direct منتشر شده است.

دانشمندان برای شناسایی ارتباط بین سایکوپاتی و بهزیستی در قرنطینه ، یک نظر سنجی  انجام دادند. پاسخ دهندگان پرسشنامه ای را برای سنجش ویژگی های شخصیتی و روانی و درک آنها از خطر ابتلا به کرونا پر کردند و  سپس سطح رفاه آنها در دوره  قرنطینه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در مجموع ۶۱۹ نفر در این تحقیقات شرکت کردند که میانگین سنی آنها ۳۱.۳ سال بود.

با توجه به نتایج این مطالعه ، مشخص شد که بیشترین مقاومت در برابر همه گیری در بین کسانی بوده که بی پروایی، گستاخی و تمایل به رذالت از جمله خصوصیات بارز آنها محسوب می شده است.. این افراد در طول انزوا و قرنطینه سطح استرس کمتری را تجربه کردند. در عین حال، پاسخ دهندگان دارای وضعیت روانی ناپایدار و افراد دمدمی مزاج در شرایط قرنطینه احساس کسالت و بدحالی می کردند.

ماریا بوگدانووا ، دانشیار گروه روانشناسی عمومی و اجتماعی دانشگاه دولتی استان تیومن روسیه در این رابطه توضیح داد که ویژگیهای منفی شخصیت می توانند در شرایط بحرانی و کمبود منابع "مفید" باشند. وی توضیح داد: "گستاخی ، تمایل به ریسک و دوری از همدلی با دیگران کمک می کند تا این منابع را برای خود نگه داشته و با دیگران به اشتراک نگذاریم."

کد خبر 588751

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha