کاخ سفید در سند راهبردی امنیت ملی دولت جدید به تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نمای خود علیه ایران پرداخت و مدعی شد به تلاش‌ها برای مقابله با ایران ادامه می‌دهد.

بايدن و هريس در وزارت خارجه آمريكا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، کاخ سفید سند راهبردی امنیت ملی موقت دولت جدید آمریکا را بامداد امروز (پنجشنبه) منتشر کرد که در آن چهار بار به نام ایران اشاره شده است. 

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، دولت آمریکا به ریاست جو بایدن در این سند ادعاهای ساختگی و نخ نمای واشنگتن را تکرار کرده و از ایران و کره شمالی که بمب هسته‌ای دارد در کنار یکدیگر به عنوان کشورهایی نام برده است که منطقه و متحدان آمریکا را تهدید می‌کنند.

دولت آمریکا در ادامه این ادعاهای ساختگی و خصمانه آورده است با همکاری متحدان منطقه‌ای خود به مقابله با تهدیدهای ایران خواهد پرداخت و با دنبال کردن دیپلماسی اصولی به برنامه هسته‌ای و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده این کشور رسیدگی خواهد کرد.

این ادعاهای بی‌اساس در حالی به طور مرتب از سوی دولت و مقام‌های آمریکا علیه ایران مطرح می‌شود که این کشور به ویژه متحدان منطقه‌ای خود اصلی‌ترین عامل بی‌ثباتی و ناآرامی در منطقه هستند و همواره با سیاست‌های مداخله‌جویانه خود در نقاط مختلف جهان به اختلاف‌های داخلی در کشورها و مناقشات در منطقه خاورمیانه دامن زده‌اند.

اما آمریکا همواره تلاش می‌کند با فرافکنی، ایران را برای مشکلات و نا امنی‌ها در منطقه مقصر جلوه دهد تا با استفاده از این اهرم به اهداف سودجویانه‌اش در ایران و منطقه دست پیدا کند.

کد خبر 588723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha