مدیرکل پشتیبانی و امور دام استان تهران با اشاره به راه‌اندازی ۲ میدانگاه بزرگ عرضه مرغ در مناطق پیروزی و تهرانپاس گفت: شنبه هفته آتی با افتتاح یک میدانگاه دیگر، انحصار عرضه این محصول در میدان بهمن تهران شکسته شد.

مرغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا سالمی گفت: در سال های اخیر عمده مرغ تهران در میدان بهمن عرضه می شد که این موضوع موجب انحصار و رانت در فرایند عرضه این کالا در پایتخت شده بود.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده روز شنبه هفته آینده یک میدانگاه در غرب تهران محدوده جاده مخصوص کرج راه اندازی می شود.

سالمی افزود: با افتتاح این سه میدانگاه جدید، عرضه گوشت قرمز و مرغ در پایتخت به تعادل می رسد و انتظار به تعادل رسیدن قیمت این محصولات را به ویژه در بخش مرغ گرم و منجمد داریم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵۰۰ تن مرغ در میدان بهمن و ۲۰۰ تن در میدان پیروزی توزیع می شود و همچنین در بخش مرغ منجمد روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن در این میدانگاه ها در حال عرضه است و تلاش داریم قیمت مرغ به تعادل برسد.

وی یکی دیگر از مشکلات این بخش را دریافت مرغ گرم و منجمد اصناف با حواله دریافتی از شرکت پشتیبانی ارزیابی و اضافه کرد: این فرآیند نیز حذف شد و از این به بعد مراکز عرضه ای که پروانه کسب معتبر دارند می توانند مرغ گرم را با قیمت کیلویی ۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان از این میدانگاه ها دریافت کنند.

نهاده مورد نیاز در اختیار مرغداران قرار گرفت

سالمی در خصوص تامین نهاده دامی برای مرغداران نیز گفت: در حال حاضر مشکلی در تامین نهاده وجود ندارد و ۱۰۰ درصد نهاده مورد نیاز در اختیار مرغداران استان تهران قرار گرفته است.

به گفته وی، روزانه حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن گوشت مرغ گرم از استان گلستان، حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن گوشت مرغ گرم از گیلان و حدود ۲۵۰ تن مرغ زنده از استان مازندران وارد استان تهران می‌شود و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران خاطرنشان کرد: با افزایش مراکز عرضه مرغ گرم در میدان بهمن، میدان پیروزی و میادین منتخب سطح شهر تهران، نیاز پایتخت برطرف می شود.

وی تاکید کرد: توزیع گسترده مرغ گرم و منجمد بدون وقفه تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت و پس از آن، در صورت نبود تعادل در بازار و افزایش قیمت گوشت مرغ بیش از نرخ مصوب، شرکت پشتیبانی امور دام به بخش عرضه ورود پیدا خواهد کرد.

سالمی ادامه داد: همچنین اگر قیمت گوشت مرغ گرم کاهش یابد، این شرکت نسبت به خرید و ذخیره سازی این محصول اقدام می‌کند.
 

کد خبر 588665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha