چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
۰ نفر

در حالی که هیچ تغییری در رویکرد ضدایرانی گردانندگان FATF رخ نداده، نشریات زنجیره‌ای، در یک عملیات روانی هماهنگ ادعا کردند نظر مخالفان FATF در «مجمع تشخیص مصلحت نظام» تغییر کرده و احتمال تصویب دو لایحه مربوط به آن افزایش یافته است! 

FATF

به گزارش همشهری‌آنلاین، روزنامه کیهان نوشت: در حالی که هیچ تغییری در رویکرد ضدایرانی گردانندگان FATF رخ نداده، نشریات زنجیره‌ای، در یک عملیات روانی هماهنگ ادعا کردند نظر مخالفان FATF در «مجمع تشخیص مصلحت نظام» تغییر کرده و احتمال تصویب دو لایحه مربوط به آن افزایش یافته است! 

این عملیات روانی در حالی اتفاق می‌افتد که از یک‌سو دست رسانه‌های زنجیره‌ای از ارائه کارنامه مثبت دولت به مردم یا پاسخگویی و توجیه سوءتدبیرهای فاحش در عرصه اقتصادی و دیپلماتیک (برجام) خالی است و بنابراین ناچارند برخی سوژه‌های فرعی را تبدیل به مسئله مهم کنند. ثانیاً نه تنها در رویکرد FATF نسبت به ایران، پس از ۵ سال همکاری در قالب اجرای ۳۹ بند از ۴۱ بند اکشن‌پلن مدنظر FATF، تغییر مثبتی رخ نداد، بلکه سخت‌گیری‌ها بیشتر شد و حال آن که، اصل تحریم‌های موجود به اعتبار عهدشکنی ادامه‌دار آمریکا در برجام اعمال می‌شود. 

به عبارت دیگر، برجام سندی است بر این ادعا که دیگر نباید سراغ وعده‌های بی‌محل غرب رفت، چه رسد به این که گردانندگان FATF حتی در حد «وعده» نیز، اشاره‌ای به لغو تحریم‌ها نمی‌کنند. با مجموعه این واقعیات، جای سؤال از مدعیان است که برای چه باید در نگاه کارشناسی مخالفان تصویب دو لایحه مربوط به FATF تغییری ایجاد شده باشد؟ و چرا موافق اندک‌شمار آن در مجمع، تبدیل به مخالف نشده باشند. 

کد خبر 588404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • ایرانی IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    9 7
    من اعتقادی به این روزنامه کیهان ندارم بیشتربه فکرخود وگروه خاص هستند تابه فکرمردم
  • ناشناس IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    10 3
    همینکه‌ روزنامه‌ کیهان‌‌ در یک‌ موضوع‌ مخالف‌ است‌ حتما‌ ان‌‌ موضوع‌ درست‌ است