مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به خدمات بهداشت و درمان در گرمخانه‌ها گفت: «مشکلات دهان و دندان یکی از مشکلات زنان معتاد است؛ بنابراین با توجه به اهمیت زیبایی برای زنان، شهرداری تهران از طریق همکاری با خیرین پیگیر کارهای درمانی آنها در گرمخانه‌هاست.»

گرمخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، سید مالک حسینی با بیان اینکه  ۲۰ درصد زنان و ۴۰ درصد مردان مراجعه‌کننده به گرمخانه‌ها معتاد نیستند، افزود: «بر اساس اطلاعات موجود، تنها ۶۰ تا ۸۰ درصد زنان و مردان مراجعه‌کننده به گرمخانه‌های شهرداری تهران اعتیاد دارند و مابقی تنها به علت بی‌سرپناهی به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند. این در حالی است که پایش سلامتی هم در گرمخانه‌ها صورت نمی‌گیرد و اطلاعات فقط بر اساس خوداظهاری‌هاست.»

او ادامه داد: «امسال با یک برنامه‌ریزی مناسب، کرونای فراگیر نداشتیم. بعد از شیوع کرونا در گرمخانه‌ها ماسک توزیع شد و روزانه ۳ مرتبه سطوح ضدعفونی می‌شود.»

حسینی تعداد گرمخانه‌های تهران را ۲۰ باب عنوان کرد و گفت: «از این میزان ۴ باب برای زنان و ۱۶ باب برای مردان است. طی ۲ سال گذشته به هیچ عنوان با مشکل کمبود فضا مواجه نبودیم و ۲۰ درصد ظرفیت خالی نیز داشتیم.»

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره برنامه پایش بیماری در گرمخانه‌ها گفت: «امکان پایش در گرمخانه‌ها وجود ندارد؛ پرونده‌های مددکاری بر اساس خوداظهاری آن‌ها تنظیم می‌شود. اگر موردی مشاهده شود و یا در اظهارات مشخص شود بیماری خاصی وجود دارد، از اورژانس کمک می‌خواهیم و یا به پزشکان گرمخانه که به صورت دوره‌ای با مراکز کار می‌کنند ارجاع می‌دهیم.»

او از اجرای طرح پایش سلامت زنان در مرکز شوش خبر داد و گفت: «این ساختمان مشترکا کاربری مددسرا و مرکز جامع کاهش آسیب زنان را دارد و بعضا در این مرکز پایش سلامت انجام می‌شود. اما مساله این است که امکان اجرای مستمر این پایش وجود ندارد. طوری که مراجعان حضور مداوم در گرمخانه‌ها ندارند.»

حسینی خاطرنشان کرد: «در اداره گرمخانه‌ها شعار این است که کسی در تهران از بی سر پناهی در معرض خطر جانی قرار نگیرد چه از حیث سرما و چه از حیث تغذیه و مسائلی از این دست. یعنی در واقع بی‌کس بودن و بدون پشتوانه بودن را در تهران احساس نکند. در حال حاضر نیز هر کس داوطلب حضور در گرمخانه‌ها باشد بدون محدودیت می‌تواند در آنجا بماند؛   گرمخانه‌ها شبانه‌روزی شده و سه وعده خدمات تغذیه‌ای و پوشاک ارائه می‌شود.»

کد خبر 588363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha