برپایی هرگونه کمپ چادری در سراسر ایران در ایام تعطیلات نوروز ممنوع است و هیچ مدرسه‌ای در کشور طی نوروز سال ۱۴۰۰ از گردشگران پذیرایی نخواهد کرد.

علی اصغر مونسان 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه سفر به کاشان افزود: با وجود اینکه بخش گردشگری در اثر شیوع ویروس کرونا بسیار ضربه دید ولی همچنان این بخش سرزنده در حال فعالیت است.

علی اصغر مونسان با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۵۰۰ پروژه فعال گردشگری در سطح کشور وجود دارد، اظهار کرد: این پروژه‌ها با سرمایه گذاری ۱۵۹ هزار میلیارد تومانی برای استفاده گردشگران داخلی و خارجی در دسترس همگان قرار دارد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های بسیار فعال در صنعت گردشگری کشور اقامتگاه‌های سنتی است، تصریح کرد: با سرمایه گذاری مطلوبی که در این بخش شده است شاهد افزایش واحد اقامتگاه‌های سنتی در سطح کشور و شهرها و روستاها هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های موجود مرمت خانه‌های تاریخی با استفاده از سرمایه گذاری مردم و بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی این چنینی به خوبی در سطح کشور مورد استقبال قرار گرفته و رو به افزایش است.

مونسان با اشاره به در پیش بودن نوروز و سفرهای نوروزی بیان کرد: جلسات متعددی به این منظور برگزار شده و مقرر شده است که سفرهای نوروزی به صورت برنامه ریزی شده و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های لازم انجام شود.

وی برگزاری تورهای گردشگری را یکی از برنامه‌های پیش رو دانست و افزود: این تورها وظیفه نظارت و اجرای برنامه‌های گردشگری در تمام حوزه‌های مرتبط با آن را دارند که در این خصوص نگرانی وجود ندارد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه نوع دیگری از سفرها با سیستم حمل و نقل جداگانه ولی اقامت در مراکز مجاز گردشگری است، گفت: بخش سوم سفرها که نگرانی‌های زیادی را ممکن است ایجاد کند سفرهای کنترل نشده‌ای است که توسط برخی افراد انجام شود.

وی با اشاره به اینکه برای کنترل این سفرها مقرر شد محدودیت‌های خاصی اعمال شود، ادامه داد: هیچ مدرسه‌ای در کشور در نوروز سال ۱۴۰۰ از گردشگران پذیرایی نخواهد کرد.

مونسان تاکید کرد: باید به گونه‌ای عمل کرد که شرایط شیوع کرونا حاد نشود و به همین دلیل تصمیم‌ها  و تمهیدات لازم به این منظور اتخاذ خواهد شد.

کد خبر 588360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha