اعضای شورای اسلامی شهر تهران با افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس برای سال ۱۴۰۰ موافقت کردند.

شوراي شهر تهران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه این شورا، افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی را در دستور کار داشتند که در همین راستا محمد علیخانی رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با قرائت گزارش کمیسیون عمران و حمل و نقل درباره قیمت بلیت مترو، گفت: با توجه به کاهش مسافر و افزایش هزینه‌ها، قیمت تمام‌شده بلیت در سال ۱۴۰۰، معادل ۱۹ هزار و ۸۵۹ تومان در شرایط کرونایی برآورد شده است. با توجه به اینکه ۹ درصد از آن سهم شهروندان در نظر گرفته شده است، متوسط افزایش نرخ بلیت مترو در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ برابر با ۲۴.۷۵ درصد است.

وی درباره نرخ کرایه تاکسی نیز گفت: نرخ‌گذاری تاکسی متفاوت با مترو و اتوبوس است، چراکه وسیله نقلیه شخصی است و یارانه مترو و اتوبوس را ندارد. لذا به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود بر اساس نرخ خطوط تاکسی به طور متوسط تا سقف ۳۵ درصد کرایه تاکسی را افزایش دهد.

علیخانی افزود: متوسط افزایش نرخ بلیت اتوبوس در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ برابر ۳۵ درصد است و به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود از ابتدای اردیبهشت سال ۱۴۰۰ نرخ کرایه اتوبوسرانی را تا سقف ۳۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش دهد به نحوی که متوسط افزایش نرخ از ۲۵ درصد فراتر نرود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت با افزایش نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو موافقت کردند.

کد خبر 588283
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 33
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    11 0
    با خوندن این خبر، زلزله 10 ریشتری گرفتم.