سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

یکصد و سی‌و هفتمین جلسه شورای شهر در حالی برگزار شد که شهردار خرم‌آباد در این جلسه حضور نیافت و همین موضوع انتقاد تند رئیس شورا را به همراه داشت.

شورا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس،  یکصد و سی و هفتمین جلسه رسمی و عادی شورای اسلامی شهر به ریاست رستم کوشکی و با حضور اکثریت اعضا، تعدادی از مدیران شهری و جمعی از خبرنگاران برگزار شد. در این جلسه که با دستور کار بررسی نامه‌های وارده به صحن شورا، بدون حضور شریفی مقدم، شهردار خرم‌آباد برگزار شد، رئیس شورای شهر سخنان خود را با گلایه از عدم حضور شهردار در جلسه‌های رسمی شورا آغاز کرد.

رستم کوشکی گفت: شهردار شهر کجاست؟ برای چندمین بار است که محمد شریفی مقدم به خود اجازه نمی‌دهد در جلسه شورا حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: آقای شریفی مقدم چندین مرتبه است که به جلسه‌های شورای شهر بی‌اعتنایی می‌کند، جلسه‌های قبلی معاونت را می‌فرستاد امروز از آمدن معاونت هم خودداری کرده و به وی اجازه حضور نمی‌دهد؛ بی‌اعتنایی شهردار به شخص بنده نیست بلکه توهینی است به همه اعضای شورا و به ویژه به مردم شهر؛ اولویت اول شهردار باید حضور در جلسه‌های رسمی شورا باشد.

کوشکی همچنین به انحلال دانشگاه علمی کاربردی شهرداری توسط محمد شریفی مقدم اشاره کرد و گفت: جدای از اینکه یک مرکز آموزشی و علمی بود حداقلش این است که یک برند برای شهرداری به حساب می‌آمد وقتی که تعداد زیادی از دانشجویانش پرسنل شهرداری هستند و فراتر از این یک مرکز آموزشی ضمن خدمت است و قرار بود از ظرفیت اساتیدش برای طرح و برنامه‌های شورا و شهرداری استفاده شود.  

رئیس شورای شهر خرم‌آباد گفت: آقای شهردار می‌گوید که از پایتخت به ما دستور انحلال داده‌اند در صورتی که به استانداری مراجعه کرده‌ام و متن نامه معاونت وزیر به این شرح نوشته شده است:

جناب آقای خادمی استاندار محترم لرستان

سلام علیکم: 

با احترام ضمن ارسال تصویر نامه مورخ ۲ / ۱۲/ ۹۹ شهردار محترم خرم‌آباد به عنوان رئیس دانشگاه علمی کاربردی‌های استان لرستان مبنی بر استعلام انحلال مرکز علمی کاربردی شهرداری خرم‌آباد با عنایت به مکاتبات متعدد مبنی بر عدم تغییر در وضعیت مراکز علمی کاربردی زیر پوشش شهرداری‌ها لطفا دستور فرمائید پیرامون موضوع بررسی و ترتیبی اتخاذ شود. مرکز مذکور بدون تغییر کماکان به فعالیت خود ادامه دهد و هرگونه تصمیم گیری در ارتباط با عدم فعالیت مراکز صرفا با نظر شخصی استاندار اقدام شود.  

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد دفاع جانانه‌ای از دانشجویان و خانواده‌های بی بضاعت آنان کرد: تعداد زیادی از دانشجویان در شورا تجمع کرده‌اند اکنون هم پشت درهای بسته شورا هستند و آمده‌اند که شما به عنوان نمایندگان مردم و بنده به عنوان نماینده شما تکلیف آنها را روشن کنیم که چرا دانشگاه بر اساس سلیقه یک فرد تعطیل شده است؟

وی گفت: بنده کار با عملکرد مثبت یا منفی دانشگاه ندارم، تمام صحبت من این است که چرا بدون اجازه شورای اسلامی شهر و بدون هماهنگی این همه نامه نگاری به تهران انجام گرفته و بدون کوچکترین مشاوره‌ای با مردم که ما نمایندگانشان هستیم دانشگاه منحل شده، چرا دانشگاه تعطیل شده است؟

کوشکی به مشکلات نیروهای سی ان جی هم ورود کرد و پس از آن به تعطیلی سامانه ۱۳۷ شهرداری انتقادات شدیدی داشت: نیروهای سی ان جی را دریابید که به گفته خود ۴ ماه است حقوق نگرفته‌اند و فرزندانشان گرسنه هستند و بیمه آنها واریز نشده، باید یادآور شوم مردم به‌وسیله تماس با ۱۳۷ مشکلات شهر را بیان می‌کردند و در اسرع وقت مشکلات رفع می‌شد، چرا شهردار به جای تقویت سامانه ۱۳۷ آن را به تعطیلی کشانده؟ اگر این سامانه در نوروز گذشته وجود داشت این‌همه ساخت و ساز غیر مجاز در شهر بخصوص در فلک‌الدین اتفاق نمی‌افتاد.

کد خبر 588218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha