هزینه‌های بالای قبض گاز و اعمال بدهی، مردم را در بسیاری از مناطق روستایی و شهری خراسان جنوبی سردرگم و نگران کرده است. تفاوت در مبالغ بدهی مشترکان گاز گلایه‌مندی مردم استان را به دنبال داشته است.

گاز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از شهروندان آیسک شهرستان سرایان گفت: واقعا نمی‌دانیم علت تفاوت در مبالغ بدهی مشترکان چیست؟ در قبض ماه قبل ۱۷۸ هزار تومن بدهی لحاظ شده، اما در قبض جدید این بدهی ۲۰۲ هزار تومان یعنی ۲۴ هزار تومان بیشتر است.

یکی دیگر از روستائیان ساکن شهرستان قاینات هم افزود: مردم واقعا سرگردانند و نمی‌دانند برای رساندن شکایتشان به کجا مراجعه کنند.

مصوبه هیات دولت، ملاک تشویق و جریمه مشترکان 

مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز خراسان جنوبی در این‌باره گفت: براساس مصوبه هیات دولت هر مشترکی که نسبت به سال‌های ۹۶ و ۹۷ مصرف گاز بیشتری داشته باشد، مشمول بدهی و جریمه و هر مشترکی هم که میانگین مصرف آن‌ها کمتر از این سال‌ها باشد، مشمول ۱۵ درصد معافیت در گازبها می‌شود.  

خسروی افزود: بر اساس این مصوبه، مشترکانی که در اقلیم‌های آب و هوایی یک، دو و سه قرار دارند اگر کمتر از ۲۰۰ متر مکعب گاز مصرف کنند، مشمول تخفیف صد درصدی می‌شوند و عملا هیچ پولی از آن‌ها گرفته نمی‌شود. این مصوبه برای اقلیم آب‌ و هوایی چهار، ۱۵۰ متر مکعب و کمتر از آن و برای اقلیم پنج، ۱۰۰ متر مکعب و کمتر از آن در نظر گرفته شده است.  

مشترکان محدودی در استان مصرف گازشان را مدیریت می‌کنند، بیشتر مردم از ترس کرونا خانه‌ها را گرم نگه می‌دارند و عده‌ای هم که مصرف بیشتری دارند، برایشان بدهی محاسبه می‌شود.

کد خبر 588208

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha