مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: آزادسازی قطره‌چکانی اوراق مشارکت مترو همچنان ادامه دارد و در این راستا قرار است هفته جاری ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر از پول باقی‌مانده از سوی بانک رفاه پرداخت شود.

علی امام مدیر عامل مترو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، علی امام درباره سرانجام آزادسازی باقی‌مانده پول اوراق مشارکت مترو تهران، اظهار کرد: فرآیند وثیقه‌گذاری افتان و خیزان ادامه دارد؛ از ۱۵۰۰ میلیارد تومانی که قرار بود به مترو و اتوبوسرانی برسد، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان باقی مانده که ۳۱۶ میلیارد تومان آن سهم دولت و باقی آن مربوط به شرکت واحد اتوبوسرانی است.

وی ادامه داد: در هفته جاری قرار است حدود ۱۰۰ میلیارد تومان آن آزاد شود اما آزادسازی باقی این پول احتمالاً به هفته‌های آتی موکول خواهد شد. تأمین وثیقه‌ها در فرآیند بررسی و اداری قرار دارد، کار به کندی در حال انجام است و نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از به نتیجه رسیدن موضوع داشت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه تصریح کرد: سازمان املاک شهرداری تهران، گزینه‌های زیادی را به عنوان وثیقه معرفی کرد اما برخی از آنها مورد قبول واقع نشده و برخی دیگر پایین‌تر از قیمت کارشناسی‌شده تأیید شده‌اند. این امر محاسبات شهرداری را درباره ارزش املاک تغییر می‌دهد و با اعمال ضریب کاهشی رقم نهایی کمتر از پیش‌بینی صورت گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: نتیجه این فرآیند طولانی و پیچیده، آسیب به کار اجرایی ما است؛ با این حال طبق آخرین اقدامات صورت گرفته، ۷ ایستگاه پیش از پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد که دو مورد از آنها روز پنجشنبه ۱۴ اسفند خواهد بود.

کد خبر 588182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha